Kvällen är åter här..

..nu går tiden så där vansinnigt snabbt igen. Det knallar och småspringer och så är jag snart hemma från Grekland utan att ha hunnit vara där (nästan)! Jag tittar på Hasse-valp och inser att han har vuxit kopiöst och att jag verkligen måste ringa och boka tid för vaxination. Hu, det går alldeles för fort. Jag vill ju hinna mysa med valpen och snart är han ju en bjässe!
Det som är ett vår och sommartecken här på Sst är alla som vill ha hjälp med sina motorer av olika slag. Just nu har vi en gigantisk båt här ute och jag är nästan kräkfärdig för att jag aldrig kan parkera vid min egen tomt för att här är så belamrat. Det är helt underbara personer som är här och jag har ingenting emot dem alls. Men ibland vill jag kunna komma hem och faktiskt få vara i fokus för min makes uppmärksamhet. Jag blir galen den här tiden när vi bara går om varann och det blir missförstånd och saker som faller mellan stolarna för att vi aldrig hinner prata med varandra. Jag vet inte när jag pratat senast med honom. Jag måste ringa honom från jobbet för att hinna säga det nödvändigaste och sedan hinner jag somna innan han kommer in. Å all vaken tid så är vi på olika ställen....och det är ingen idé att försöka prata med honom eftersom han är grymt upptagen av andra personer. Det är tur att man inte är så svartsjuk av sig *ler*
Det är nu man får tänka att det här var något som jag var väl medveten om den dagen som jag valde att flytta ihop med denna där. Det är bara en tid som det är såhär..synd bara att det är den tiden på året då man är ledig eller vill och kan göra något utomhus gemensamt. 
Nåväl....det är väl lika bra att borsta tänderna och lägga sig så åtminstone jag orkar kliva upp till jobbet i morgon. Kram på alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0