Tisdag.....

har som vanligt klivit upp i ottan med min morgonpigga mini...och ett X antal gånger under natten med min midi..tack gode gud att Maxi sover hela natten! Jag har hunnit vara och jobba några timmar på förmiddagen och innan det fixat matsäck till bonus och varit på morgon promenad med hunden. Ska jag erkänna att jag var TRÖTT när jag kom hem och bara käkade lunch och sedan har jag snarkat i två timmar! Nu är jag alldeles väck i plantan och väntar på att kaffet (som jag fixade färdigt i perkulatorn så jag bara behövde koppla i sladden) ska bubbla klart. Smaskens! Snart ska jag promenera och hämta hem mina busar från förskolan. Det kändes inte som någon idé att hämta dem när de hunnit lägga lilleman att sova så nu efter mellis blir perfekt. I morgon ska midi få gå på dagisbio och det blir nog spännande för honom. Men som jag skrivit så många gånger tidigare så går de på världens bästa förskola! 
Jag har blivit helt inspirerad av detta med att lägga in bilder på bloggen och kommer nu fotografera lite nu och då bara för att få lite bilder som kan förgylla min text och ge den lite mer liv! Jag fick så fina bilder från den lokala tidningen som vi ska vara med i inför ett Tv-program på lokal-tv som vi ska vara med i. Nu har jag mejlat dem till A för att hon ska fixa ut dem till mig på papper. Tänkte göra ett fint kort till bonusen som flyttar i på torsdag och det var en bra dag för honom och bilder som man ska ha som minnen ska vara från en bra dag, de är ju de som är mest värda att minnas och tänka tillbaka till! Givetvis är halvtaskiga dagar också bra att tänka tillbaka när man känner sig lite deppig..då vet man att man varit med om värre och så kan man känna sig lite bättre till mods!
Fick ett spännande kuvert i brevlådan idag och jag kände genast att det var trevligt innehåll....Kusinen ska gifta sig till sommaren och jag blev givetvis superglad..ända tills jag såg datumet...på midsommarafton. F-N. Då är jag i grekland och dricker paraplydrinkar, det går ju inte! Jag har beklagat mig så länge att jag inte får gå på några bröllop, och nu när jag äntligen ska få göra det så är jag hundratals mil åt fel håll! Typiskt. Nåväl, Peter får väl offra sig och representera familjen. När kusinen gifte sig en gång tidigare så jobbade Peter så i och med detta så har vi fått gå på var sitt bröllop, även om det är olika brudar! Den här gången känns det som att han har hittat sin livskamrat! De är lika varandra och de kompletterar varandra jättebra! Så, även om jag inte kan vara på plats rent fysiskt så är mitt hjärta med dem på deras stora dag!
Nu kom bonusen hem! Kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh vad härligt med bröllop, är det ngn man känner? Men åxå väldigt härligt med paraplydrinkar på grekisk strand, det går inte heller av för hackor =)

2009-03-27 @ 09:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0