..det löser sig...

..är ett uttryck som min kära vän Ma jämt kläckte ur sig..ibland kände man nästan att man ville kräkas på honom för att han alltid sa så. Ibland ville man ju ha sympatier och så kom det nå så käckt istället..men visst är det som han sa. Det löser sig!
Var och jobbade på DC idag och då löste sig min sommar och jag känner att jag med gott samvete kan vara föräldraledig i 4 veckor! Jag ska jobba där i 6 veckor..så när jag jobbat klart på boendet innan min resa till Grekland så ska jag börja på dc på måndag efter min hemkomst! Härligt. Det är cykelavstånd och dagtidstjänstgöring! Inga kvällar och inga supertidiga morgnar! Underbart!
Annars har det varit en helt OK dag. Vi har bakat tårta till Maxi och varit på hans favoritrestaurang Max och käkat middag. Sedan har mr Monk varit och grattat honom, liksom moster I och Taxi P. Å grannkillen var och lekte som vanligt. De har så himla kul ihop. Skönt med grannar som har jämnåriga barn så de kan leka! 
Jag hade tänkt att jag skulle hinna göra något för mig själv men då måste ju min bättre hälft få prata med sina vänner och gå i garaget en stund och då är det på något vis någon annan som för göra det som ska göras med ungarna. Så i morgon, om jag orkar efter 10 timmars valförättande så ska jag försöka vara vuxen en stund i allafall. Göra något helt själv för MIN skull. På fredag jobbar jag från tidig morgon till sen kväll och 10 timmars pass på både lördag och söndag. Hoppas att jag orkar vara lite L även då. Jag känner att jag har ett stort behov av att få lite egen tid....Å, iofs så får jag några minuter i morgon för jag insåg idag att jag har klipptid kl 11...nu är det ingen färgning så det tar inte så lång tid, men ändå. Jag ska bli omhändertagen en stund och det är inte fy skam!
Var ute med hunden nyss och då såg jag en skylt på en bil. Den fick mig att dra aningen på smilbanden..."Hellre en rund hund än en platt katt..."
Det får avsluta mitt inlägg idag..klokt eller tokigt får var och en avgöra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0