1:a advent är här!

An någon anledning kommer bilder som är vända in så här på min blogg så det är bara för en oteknisk person som mig att gilla läget och de som vill se bilden får vrida på huvudet och le åt mina tillkortakommanden i datavärlden! Bilden föreställer dock mitt juliga fönster, och ni som brukar besöka mig IRL vet ju att jag är aningens anti gardiner så det är för omväxlingsskull en gardin i fönstret! Ville verkligen få julstämning och därför behövs mycket rött! Eller vitt också för den delen...hade gärna haft sådana vita luftiga gardiner istället, men av miljöskäl tänkte jag att jag återvinner de gamla julgardiner som jag köpt för några år sedan....Mysigt med julpynt!
Dessa fina tomtar köpte jag i Boden i fredags...jag tror minsann att mitt nya liv med lön i slutet av månaden känns riktigt angenämt och jag måste säga att spenderbyxorna passade mig ypperligt i helgen! Dels dessa tomtar, men också en del julklappar till nära och kära, kläder och lite möbler! Vi har ju fått ett helt rum till i huset i och med vår nya hall...så jag har köpt mig ett dataskåp från IKEA..ett sådant knallrött PS skåp för laptop...Kanske ska man kalla den för fyra vindars mössa eller liknande (En lapp topp? En mössa för lappar?? Fyra vindars mössa?)
Idag blev det en hatthylla för gäster, ska sätta in en bild på den när den är uppsatt på väggen....och så blev det en liten kompromiss. Soffan som vi har är från min tid som student och singelpingla. En tvåsits...Den var ypperlig då. Det var ju nyss jag köpte den eller??? Så känns det, men tydligen är vi 5 i familjen och två bonusar varannan helg...hm...7 personer i en tvåsitssoffa? Dålig ekvation. Ny soffa? Nä, inte förrän rummet har det utseendet som det ska ha när vi är klara...Så då köpte jag sådana här fina till mina fina skatter:
Jättefina tycker jag! Å så går de snabbt att torka av eftersom de är i plast! Halleluja! Ungarna älskar sina nya sittplatser för nintendo 8 bitarsspel!
Om tomten ska infinna sig i detta hus så hoppas jag att han passerat utan att titta in den senaste veckan..det har hänt en och annan incident..som att maxi svingar sig i handfatet och sparkar av avloppsröret, eller att midi sliter lös lite hjärtan på min fina (numer mindre fina) smidesljusstake...eller detta:
ett X antal motorcykelklistermärken avsedda för killarnas minihonda hamnade av någon outgrundlig anledning på tapeten i lekrummet. Hoppsan så det kan gå..men vad tusan, lite mer Kawasaki över rummet kanske? Inte så lycklig mamma först, men efter att pappa flyttat några klibbor från den målade väggen där man vågade peta så att det spreds jämt över tapeten så blev det rätt coolt ändå....
Annars har mina dagar varit bra....fullt ös på jobbet med massor av idéer att prova och många företag att besöka. Roligt, spännande, läskigt...allt på en gång! Hemma är det skönt när renoveringarna börjar ge resultat! Ska lägga upp lite mer bilder framöver! Dessutom har jag rensat i röran och gett bort en del saker..maken har sålt lite grejer så det känns som att det börjar bli lite struktur! Tänk att någon kom och hämtade och betalade för grabbarnas RAJD från 1973! Man kan tydligast göra folk glada med skrot..och de kan betala för skrot...Lovely! Så vi får sälja lite till av grabbarnas grejer så kan de få andra leksaker! Jag är verkligen urusel på att ta betalt och ger mer än gärna bort sådant som vi inte behöver. Vilken tur att jag är gift med min raka motsats som kan göra affärer så att mina förluster går jämt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0