Ta mig i kragen....

..är vad jag ska göra i helgen. Vi har inte varit i stugan sedan inbrottet. Jag har helt enkelt inte fixat att åka dit. Känt illamående bara jag tänkt på att de har rotat i allt och allt jag måste skura och torka....Det kommer nog att bli många jobbiga timmar, men någonstans så vill jag inte ge upp, inte ge mig mot de som brutit sig in.
...
Det hade kanske varit lite enklare om jag inte hade dragit på mig en ond axel. Jag trodde i min egen fantasi att det skulle bli jättebra med lite vila och kortison/bedövningssprutan som jag fick i fredags. Men icket. Ibland är smärtan olidlig. Jag kanske måste inse fakta och frakta stjärten till läkaren igen. Det kanske behövs en röntgen. Men det bär mig emot...som den halvfinne man är så vill man inte gnälla i första taget. Men nu kanske jag måste ge mig, så det inte blir värre än detta.
...
Igår fick mini hög feber. Lillhjärtat. Idag var han som ny igen. Mycket märkligt. Men jag är glad att han mår bra idag och hoppas att han fortsätter med det. Man blir så rädd när ens barn får hög feber, särskilt nu när det går svininfluensa och när barn i sverige faktiskt har dött av det.
...
På måndag börjar jag att jobba på riktigt på mitt nya jobb. Känns jättespännande och roligt och lite nervöst. Mycket nervöst! Jag kommer att möta massor av nya människor och lära mig mycket nytt om mig själv och andra. Det är en spännande resa som jag kliver på. Kraven på mig ökar. Har insett att jag inte kommer att kunna fullfölja min juridikkurs på universitetet. Känns hårt att inse att mitt dygn inte har fler timmar än någon annans. Kanske man ändå skulle gå och göra tentan...eller? Nja, jag tror inte att jag kommer att lyckas fokusera på så många saker. Men, så är livet. Kanske jag kan ta de där poängen nästa år. Kanske ett nyårslöfte!?
...
Nä, nu rast vila....."Mors lilla lathund sa du må tro jag jobbar bra, inte just idag inte just idag jag gör det nog en annan dag...."
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0