tyst och tomt...

..är det i mitt hus när hela den övriga familjen åkt till tornedalen och själv är man kvar och jobbar. Det är ovanligt, konstigt och skönt..men man är som i ett vakuum. Man får som ingenting gjort! Men vad faan, det kan man behöva det med, jag har ju trots allt jobbat 10 timmar idag..
...
Läste en artikel om hur 80-talister är som föräldrar i jämförelse med 70-talisterna. Vi sjuttitalister ska göra allt rätt, ha trygghet och stabil ekonomi, ungarna ska äta bra och gå på rätt aktiviteter. Högpresterande på alla sätt och vis. 80-talisterna är chillare. De är den första generationen av curlingbarn och nu blir de föräldrar. Spännande må jag säga. Det var en rad citat som jag som högpresterande 70-talist kände att det bara kokade i mig eftersom det kändes som om det alltid fanns "någon annan" som fick göra vissa saker.
...
Jobbade idag med en tjej född i slutet på 80 talet. Hon kom ut från en av de vi jobbar med och frågade om hon hade pannkaka i frysen. Hurså frågade jag...Hon ska äta det nu. Jaha, men det är ju bara att laga det då, var självklart mitt svar. Jag har aldrig gjort det blev hennes. LÖS PROBLEMET blev mitt svar. Hur då? var hennes. KOKBOK....Hon hade nog förväntat sig att jag skulle stega in och lösa problemet åt henne. Kände mig som en riktig messerschmidt. Men jag tror ändå att hon växte när hon fixade att laga en av de mest avancerade rätterna i Vår kokbok..Ugnspannkaka. När jag grattade henne till resultat och den nya lärdomen så kunde hon inte se när hon skulle få användning för sin nyerövrade kunskap. Hon bodde ju hemma och behöver inte laga någon mat. NÄR DU FLYTTAR kan det vara bra, för du tänker väl inte bo med mamma forever? Nej, det skulle hon inte..men den dagen den sorgen liksom!
...
Mina barn ska fan i mig kunna laga mat när de är 19 år gamla! Och de ska kunna städa och tvätta och göra en budget också! Påminn mig om detta om jag glömmer bort!
...
Nä, nu ska jag ta fram snabeldraken och herr Moppilainen. Vill att det ska vara rent och snyggt i morgon när min älskade familj anländer! Å tänk att få ha det rent och skurat och fint i mer än 20 minuter!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0