Å så var bollen i rullning....

..å jag hoppas att den hittar i mål på fredag! Jag kände den typiska söndagspaniken igår. Sov som en kratta. Sedan kommer verkligheten och man får strukturera upp livet och allt blir genast bättre. Jag tänkte att jag hinner det jag hinner och resten gör jag en annan dag. Men döm om min förvåning och stolthet..jag hann allt jag hade tänkt hinna idag och nu när jag sitter här och summerar dagen så känner jag mig nöjd. Grymt trött, men mycket nöjd!
När jag kom hem från gruppis så har jag hunnit jobba på mitt konsultjobb en stund. I morgon ska jag till dc och när jag kommer hem därifrån så hoppas jag att jag fått mejl av mina chefer med det som jag skulle lägga till mitt projekt så jag snart får börja jobba på riktigt. Å hela huvudet är fullt av idéer! Sedan blir det sportskola med maxi igen, volleyboll är på schemat och det ska bli kul att höra vad han tycker om det! När han lär sig detta så hoppas jag att jag ska få promenadsällskap av finaste M.
På onsdag är det skola igen och jobb på em. På torsdag är det skola och aqua som är inplanerat. Fredagen bjuder inte på något annat än arbete. Bonusarna kommer på fredag och jag ser fram emot en myshelg! Men nu är det bara måndagkväll och jag har en hel härlig vecka framför mig!
Min fantastiska vän M på Bäst är min språkpolis. Ibland smittar det av sig. Jag vet att jag funderar alldeles för mycket. Men nog behöver svenskan ett ord för "pojkvän" när man blir äldre. För om man dejtar en man i 50-års åldern så inte fasiken är han en pojke? Eller jag hoppas vid gud i himlen att han är en man! Men det låter ju lite konstigt att säga att man har en ny manvän! Jag kan ju inte säga mammas nya pojkvän....pojke är man tills man tagit studenten...sen blir man kille och sedan blir man förhoppningsvis mognare och klokare och vad är man när man är medelålders? Jag kan inte ens lyssna på radio utan att gå igång med mina funderingar. Men jag ler rätt mycket för mig själv samtidigt. Lite roar de små....men jag är ju fru så jag är ingen flickvän. Och vid gud att jag hoppas att mina vänner skaffar sig kvinnvänner istället för flickvänner. Det kanske är det som hittills varit bekymret för dem och orsaken till att de inte lyckats hitta sin saknade pusselbit. De kanske har varit i fel ålderskategori och raggat. Vad vet jag....Ge nu lite tips på vad man ska säga istället för pojk- och flickvän när man blivit lite äldre och klokare!
Nä, nu är jag inte bara fru och i nedre medelåldern. Jag är trött också, så nu go vänner är det spikmatta och lite kvällsläsning som står på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0