Aha upplevelse på biblioteket...

När jag lämnat maxi på sin sportskola så for jag och midi till bibblo för att låna till oss lite böcker. Jag höll alla tummar jag hade för att få tag i kommunalrättens grunder men utan resultat. När jag kikade i mina favoritgenrer så hittade jag dock en boktitel som skulle kunna vara titeln på en film om morgnarna när ungarna ska till dagis och man själv är på g till jobbet: Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Det känns som att det är så när ingen vill göra det man som förälder tycker är lämpligt. Man börjar så där lagom pedagogiskt och mjukt och glatt. Sedan tryter humöret med alla hyss och vill inte och vantar som inte ligger så där fint förvarat som det borde eftersom vi har ypperliga förvaringsmöjligheter i vår hall. Å så blir man det där hemska monstret som bara gapar rätt ut..man känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken och man ser sig själv som en misslyckat vuxen och förälder. Oftast går det bra och jag slipper detta, men morgnar som idag gör att man känner att man har mycket att träna på när det gäller tålamod och tygling av finnhumör! Lånade boken "Utskälld"....tänkte att jag nu ska bli förberedd på alla psykologiska men som mina barn nu drabbas av efter mitt utbrott på morgonen...;)
Vilket väder vi har! Har varit och promenerat på förmiddagen och konstaterat att jag har förmånen att vara på världens bästa jobb emellanåt! Vad jag njöt..tog djupa andetag och kisade mot solen! Njut mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0