Höst=regn o rusk....SNÄLLA låt det SNÖA!

För någon vecka sedan var det så här vackert i mina urnor här ute på sst...tills unghunden kom på att det är mumsigt med prydnadskål..och undra om ljung smakar lika gott som kålen???? Nu ligger de i trasor utspridda över tomten och urnorna gapar tomma...Men, thats life, åtminstone om man har en underbar Labbe i huset!
...
Till helgen är det halloween. Jag vet att många tycker att det är tragiskt med all komers och att det är något vi tagit in från amerika..inte svensk tradition etc etc. Jag tycker att det är kul! Det som förgyller vardagen är bra! Alltså Halloween=BRA! Nog är det roligt att vi ibland får leka och spöka ut oss och hitta på små hyss! Ungarna härjar redan runt som Darth Wader och Luke Skywalker..och grannkillen kommer över som spiderman med lasersvärd! Det är underbart! Undra vad de andra grannarna tänker när det rusar runt små utkädda Dart's och Spidermans här i kvarteret en helt vanlig vardag. Men ungarna har kul..och de är så himla fina!
Nu är jag less på all äcklig smuts som dras in med allt och alla i vårt hus. Ungarnas kläder ser ut som skit! Sandiga och allt luktar blötsurt...Jag längtar verkligen efter snön och ljuset. Det blir så rent och fint då! Å så börjar man första att julen närmar sig med stormsteg! Jag har börjat samla på mig lite julklappar till ungarnas fina broderade kalender som min faster sytt till ungarna. Jag vet att det låter präktigt och duktigt. Men jag lovar att när 1 december närmar sig så har jag ännu inte ordnat me presenter till varje dag och paniken får infinna sig i huset. Sedan löser det sig ändå...och på morgonen den 1 december får jag se ungarnas glittrande ögon när de ser sin fina kalender full med små gåvor!
Idag har jag varit på massage och så har jag varit och kapat ner håret lite till. Kanske aningens kort denna gång. Eller så är det bara så det känns eftersom det trycktes till när jag låg på massagebänken. Nåväl...om jag ännu i morgon tycker att det ser för kort ut så får jag väl säga som sonen..mamma det växer ju ut igen!
Förresten så har jag nu väntat på dagisbilderna på barnen..det är snart 4 veckor sedan de togs och ännu har vi inte fått dem. Jag längtar ju! Vill se vill se NU NU NU NYSS! Våra barn är så himla fina och jag vill byta ut bilderna i köket mot nya fina där även mini är med. Måste få skryta lite med min mini. Han har fått för sig att han ska göra både det ena och det andra i vanliga toastolen. Han är så liten och toastolen så stor. Men han är duktig. Jag tror att han kommer att vara torr innan han är 2 år! Känns skönt att slippa släpa hem blöjor. Det är ett första steg bort från bebisstadiet. Fy attans vilket stort förråd vi kommer få i källaren då! Där har alltid funnits minst 6 paket blöjor på lager...Undra vad man ska förvara där då?? ;)
Kram alla!

Kommentarer
Postat av: Veronica.

Dessa vovvar hihi, men vad tråkigt det hade varit utan dom!

Önskar er en mysig Halloween.

2009-10-28 @ 09:12:08
URL: http://jagochbazze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0