ÅÅÅÅÅ...

..vad jag väntar tills det blir tid för att vara vuxen och hinna prata med min bättre hälft och ta ikapp allt man inte hunnit med under de sista veckorna eftersom barnen varit sjuka och vi jobbat omlott för att kunna vara hemma med de små. Allt har sin tid, och nu börjar de ju bli friska igen!
Idag ringde maken och kollade hur långe vi måste vänta på våra fönster....i NOVEMBER...fatta att man blir nedslagen i skorna! Jag som var så himla förväntansfull och tänkte att vi kanske kan hänga en adventsstjärna i den nya hallen. Nu siktar jag på att få se nyårsraketerna från sidoljusen!
Ljus, nu njuter jag verkligen av att sitta i halvmörker i skenet av massor av värmeljus. Jag hoppas att maken tycker att det är mysigt att komma hem när det är fullt med ljus i hela huset..eller så är det så att det stör honom...det är inte bara en gång han har förklarat för mig att vi bor i ett trähus...som om jag inte visste det..och jag har faktiskt varit med en gång när ett trähus brann...och inte fasiken berodde då det på värmeljus. Så det så!
I morgon och på fredag ska jag jobba på bästa jobbet igen. Undra om de avser ringa från ett jobb som jag varit på intervju för och säga att jag inte fått det eller om de bara tänker att de är tysta och låter bli. De skulle vara färdiga i början på september. Men allt är ju relativt...De kan ju ha menat i början av slutet av månaden...eller nåt, vad vet jag!
På fredag kommer bonusarna. Ska bli kul, det är längesedan sist och jag har faktiskt saknat dem. Kanske inte lika mycket som maxi som redan har planerat vad de ska göra i helgen...om han nu tror att han ska få bestämma!
I helgen ska jag iallafall åka och rida för första gången på fast hur länge som man säger hemma i tornedalen. Det ska bli så himla roligt. Jag antar att man får blodad tand och vill börja om igen. Men just nu vet jag inte riktigt var jag skulle kunna hitta den tiden. Men kanske till sommaren. Man kanske skulle kunna gå på ett ridläger för vuxna, det hade varit jättekul!
Nä mina vänner...ha det mycket gott där ute...tänd ljus och krama om de du tycker om! Det gör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0