Hå hå ja ja.....

....även om man tycker att man är en god organisatör ibland iallafall så verkar det alltid som att det skiter sig! Nåväl, jag har ju gjort det mesta jag tänkt mig, men kanske inte i den utsträckning eller i det tempo jag tänkt göra det i!
Sovmorgon hade jag idag och det kändes skönt och välbehövligt. Det är som om förkylningen lättat en aning bara av det. När jag vaknat och fått i mig frukost så hade jag fått svar av bvc-sköterskan ang midis konstiga feber och hon tyckte att jag skulle åka in till läkaren igen med honom. Sagt och gjort. Det tar bara sådan himla tid när man ska vänta på doktorn...sedan var vi inne i några minuter och min son är ett riktigt A-barn hons doktorn. Artig och presenterar sig och svarar väluppfostrat på alla frågor. Gör precis som doktorn säger. Jag är så stolt över honom! Sedan begav vi oss till apoteket för den sedvanliga penicillin kuren. Å så säger hon på apoteket en annan dos än den doktorn pratat med mig om. Å jag min dumma nöt säger ju det högt. Då vägrar personalen på apoteket ge ut medicinen och där blir jag sittandes med halv panik för att jag har ett febrigt barn som bara vill hem vid min sida och för att jag redan då skulle ha varit och träffat toppenbrudar angående viktiga saker på stan. Efter lite övertalning går hon med på att lämna ut medicinen eftersom jag dyrt och heligt lovade att inte ge honom någon medicin förrän hon ringt och kollat med tant doktor om jag uppfattat det rätt och doktorn skrivit fel i receptet. Då hade vi varit på apoteket i 20 minuter. Jag hann slänga i mig lunchen och var på g ut i bilen när hon ringde och sa att jag hade uppfattat det rätt. Kändes ändå bra att hon dubbelkollade med läkaren, för de kan ju varit så att hon tänkte rätt men sa fel och skrev rätt i receptet. Nåväl..tre gånger om dagen ska han nu mumsa kåvepenin. Det blir nog bra.
På stan var vi effektiva och det kändes som om vi är kloka kvinnor som har mycket bra och goda idéer! Tänk om man bara hade all tid i världen så man kunde genomföra allt också! Sedan en snabb sväng upp på Clas Ohlson och hämta några pinaler till maken. Hem och plocka upp världens bästa mamma som kommit ner över dagen och så ut till butiker som hon ville besöka. Dessa butiker besöker jag nästan bara med min mamma. På den ena butiken fyller jag mina förråd av tuggben till hundarna. Billigt och bra! Nu är de lyckliga och nöjda med sina tuggisar och kanske kan saker få vara lite ifred för min unghund!
Hemma hade maken börjat fixa middag så jag fixade bara lite sallad. Sedan insåg jag att jag hade slut hundfoder hemma så jag drog iväg hals över huvud in till stan för att fixa en säck.
Med någon minut tillgodo så hann jag med min cykel till dagis och till föräldramötet. Vi har verkligen hamnat i dagishimlen! Personalen är positiva och varma, nyfikna och trygga! De dokumenterar massor och det är så kul att få titta på dokumentationen! Man blir rörd och varm av att se sina barn och läsa om hur duktiga de är! STOLTA FÖRÄLDRAR!
Sedan hem och lägga mina finaste skatter. Å vad de är underbara. Vi har läst om Alfons Åberg och Halvan kör ambulans! Sen tyckte maxi att han inte kunde ligga i sin säng för han var både mörkrädd och ljusskygg. Å det var då ingen idé att gå och lägga sig i min säng eftersom det skulle bli så jobbigt för pappan i familjen som skulle behöva bära upp honom senare. Han är ju för omtänksam!
Nej, nu ska jag lägga mig på spikmattan...ska inte slira så himla mycket på min sovtid..i morgon är det inte min sovmorgon...Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0