Ska man lyckas att få en man att göra något .....

..så ska man använda sig av kvinnlig list! En arbetskompis med några fler år av erfarenhet i ryggen gav mig ett ypperligt tips på hur man ska få en man att göra något som man länge velat få gjort. Är det exempelvis något som ska skruvas ihop, upp eller ner så ska man gå efter en bordskniv och låtsas att man ska sätta igång och göra det med den. Då blir karln tokig och rädd att man ska ha sönder grejerna så då kommer han genast till undsättning och glömmer bort hur jobbig saken var att genomföra alla hundra gångerna innan då man verbalt bett om hjälp. Så igår började jag hovera med grejer som ska användas vid tapetsering..o innan jag visste ordet av så har maken lagt upp de 8 våderna som skulle upp i vårt kök! Halleluja säger jag bara! Nu ser det inte så grisigt ut längre när fettfläckarna är borta! Jag bara njuter av att se de nya fina tapeterna som fick möblerna att passa bättre i huset till och med. Jag ska fota och lägga upp bilder så får ni se hur fint det blev! Tapeterna införskaffades i somras på rea, och sedan har de värmt hylla här på Sst. Men nu, nu är de där de ska vara....nu är det bara några andra projekt som jag ska försöka få igång honom på...fortsättning följer! Dock menade maken att han bara gjorde detta för att jag skulle ha något att blogga om idag. Visst är han omtänksam maken...han tror att jag har fantasibrist kanske, eller att mitt liv inte är händelserikt..vad vet jag!
Min dag har börjat vid 6 snåret med midi och mini. En härlig morgon! Vi har myst och kollat lite lattjo lajban! Sedan kom pappan och maxi från Bäst och hämtade upp oss så åkte jag och midi till Kronan där vi går på "knytte" som arrangeras av friluftsfrämjandet. Mycket trevligt hade vi i skogen där vi lekte, fikade och njöt av den otroligt fina höstdagen! Sedan hem och handla lite mjölk och ingredienser till middagen. Har inte orkat göra en plan och det ger mycket onödigt arbete..men jag ska, jag ska göra en plan...SNART! En annan dag t ex! Därefter en cykeltur med vovven och intag av föda innan vi begav oss till kompisar för att fira deras lillhjärta som fyllde 1 år...fy vad tiden går fort! Tur att vi har barn som fyller år så vi får några tillfällen per år som vi tar oss i kragen och åker till varandra! Tack familjen F-E, det var mycket gott och otroligt trevligt! Som alltid när man tar sig ut till er! Nu är det bara att börja laga mat! Sedan ska jag få maken att montera upp några tavellister i köket..man vet aldrig, jag kanske får honom att montera upp en i andra rummet med! Annars får jag väl ta fram bordskniven!
Så, kram till er där ute..i morgon blir det jobb hela dagen lång...

Kommentarer
Postat av: Skatan =)

Ska testa bordskniven här hos oss =)

2009-09-14 @ 16:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0