OOOOOnsdag....

Känner mig numera som deltagare i fem myror är fler än fyra elefanter. Då bokstavsintressen exploderat hos maxi så ska allt bokstaveras. I bilen igår satt vi och analyserade vilka bokstäver som fanns i LULEÅ.....vilken lycka för sonen när han lyckades lösa gåtan! Så just nu är det mycket ljuda och gissa i mitt liv!

Sonen går på simskola denna vecka och nästa. 15 helt energiska 6 åringar trängs i barnpoolen med helt otroligt tålmodiga simskolärare! När de plaskat på länge och väl och de frågar om de är trötta kommer ett flåsande och rungande NEJ! Nästan som mina fantastiska damer på Örnen som jag träffat i morse med andra ord....även om de är en sådär 70 år äldre!
Ett spännande kapitel är det att ta med sig samtliga badälskare till badet där bara en får plaska ohämmat. Tack gode gud för fiket på pontusbadet..och att det ändå tar en stund för en tvååring att äta en piggelin! Jag vet inte vad jag ska göra med min maxi..han vill verkligen inte åka med någon annan till en aktivitet...ja, förståss funkar ju alltid fina moster I men det är ju inte så att vi kan besluta över hennes liv jämt :) I kväll ska vi ta med oss hans kompis H till simskolan. Tänkte att maxi kanske vågar när hans kompis vågar..men vi får se. Tur att jag har så fina vänner som ställer upp som barnvakt så att vårt liv blir enklare...och att våra barn får vara med andra fantastiska vuxna än bara mamma och pappa!  
 ...
I helgen har jag varit till fina moster I och hjälpt henne att rensa i hennes röra av saker. Vi blev flera kilo lättare av allt vi fick slänga och flera år mer fick vi att leva efter alla goda och hjärtliga skratt! Igår var vi och beställde tapeter till hennes lägenhet och det kommer bli så fint! Jag tror nästan att jag längtar mer än själva innehavaren på att detta ska ske...och så kliar det i mina fingrar att få fortsätta rensa och slänga saker! Vilken tur att maken jobbar eftermiddag i veckan och att jag åker iväg och jobbar de övriga dagarna i veckan så vi inte kunde fortsätta. Vem vet vad som hade varit kvar i lägenheten om vår slängmani fått pågå hela veckan! Jag älskar verkligen att rensa och slänga och sortera saker! Man mår så gott av det. Även om man är hos någon annan och rensar och slänger så känns det himla härligt! Vilken tur att min vän är en "hamster" så att det finns något att bita i för en rensningsgalning som mig!
...

Tiden går så himla fort och snart får vi åka på välförtjänt semester! Innan det är det en tjejfest i hyrd lokal som jag verkligen längtar efter att få vara med om! Å vad vi ska ha trevligt! Å vad jag längtar efter att få surra med fina och kloka personer..äta lite pizza och dricka mycket vin! Alla som vill komma, messa mig så får ni tid och plats! FB funkar, liksom sms..och hotmail förstås..eller en kommentar på bloggen! Det kommer att vara mycket blandat folk, vänner till vänner...så kul! Så om du vill komma, och har en tjejkompis du inte träffat på länge, ta med henne och dyk in! Vi beställer Pizza till alla som vill...vi fixar en buffé och snacks och dricka....vill man dricka något särskilt kan man ta med det själv!

Kraaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0