Återlämning AB

Den senaste månaden har varit intensiv i min familj. Vi har ställts inför dilemman som vi inte hade tänkt ställas inför på jätte länge. Men det är inget annat att göra än att bita i det sura äpplet. Fundera, fundera och sedan försöka göra klokt. När man dessutom får kämpa för att få andra människor att förstå hur världen egentligen ser ut så kan man bli hiskeligt trött och sliten.
...
Vi tänkte att alla resonemang och stöld, rökning och alkohol skulle göra att några lugna dagar skulle komma. In my ass....Igår var tjejerna in på stan. De betedde sig märkligt. Sedan skulle bonus färga håret och jag var inte riktigt övertygad när hennes blonda kompis berättade att hennes mamma köpt fel färg och den hade bonus fått. Märkligt. Man kan ju gå tillbaka och byta..och svart till en blond? Det gick inte många minuter så ringde min mobil. Det var en annan förälder. Då deras flicka haft utegångsförbud hade de tagit hennes mobil och därigenom fått veta att de snattat kläder, parfym, hårspray och hårfärg. Morr...vad jag inte behövde det just nu.
...
Idag har två ångerfulla 12-åringar och två mindre nöjda föräldrar gått på stan och berätta för personalen vad de gjort och betala för kalaset. Sakerna ligger nu i säkert förvar tills allt är avbetalt med månadspengen. Lagom till jul kommer bonus ha betalat klart. Jag tror inte att hon kommer tycka att tröjan är så fin då...Parfymen kommer alltid att påminna. Jag hoppas att detta var sista gången. Att de förstår att det hade kunnat vara så att föräldrarna inte hade 750 kr att betala sakerna för och att man blivit utan mat i några dagar på grund av detta.....Att de fattar att man kan åka dit och att det inte är så hiskeligt kul att hamna i polisregistret.....
...
Så..hela helgen är det utegångsförbud. Mobilen ligger i säkert förvar. Bonusen konstaterade när vi satt och fikade att hon "överlevt" en dag utan mobilen. Annat var det på stenåldern när vi var barn. Jag var fasen över 20 innan jag hade en egen mobil. Tänk att man överlevt!! Vi bör nog ställa upp i någon överlevnadstävling!
...
Det känns iofs som att livet här hemma är som en överlevnadstävling emellanåt. Men vi blir starkare och klokare av detta. Vi kommer vara grymt "skillade" när våra egna är 12. Kloka, dumma...och stenålders! Ja, det är vi det! Trevlig helg allesamman!

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Men älskade bästa L o P. Ni är ju bäst i världen. Kramar och styrka så att ni orkar forsätta med erat fantastiska jobb och engagemang. Ni är mina förebilder! Kram

2010-08-21 @ 20:49:00
URL: http://aludden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0