Gråa vardagen är här...

måndag och jobb..och regn och grått...men det är ändå en bra kombination! Vem fan vill jobba när det är solsken
..
Nu saknar jag mina barn så det gör ont i mammahjärtat. Vill egentligen hämta hem dem nu! Men jag vet att de har det så bra med mormor och farmor. Att de behöver få odla de relationerna och att jag som mamma faktiskt har saker att göra även om de inte är nära mig. Men längta efter dem, det kommer jag inte ifrån.

Har haft en dundertrevlig helg med god mat och trevligt sällskap. Å..en och annan slurk vin och öl har väl passerat strupen. Det kan man också behöva ibland. Även om man är rätt tacksam över att man har så mycket annat för sig så att det inte händer särdeles ofta!
...
Försöker landa i rollen som bonusmamma på heltid och det är en svår balansgång. Det är ingen enkel resa och jag vet inte riktigt vart vi är påväg. Men det kan man inte vänta sig heller efter en vecka. Det blir fler veckor. Vi lär bli knäppare med tiden. Det känns ok att vara knäpp förälder!
..
Har varit stolt storasyster också i flera dagar. Min älskade syster. Du är vacker och klok! Det bubblar i mitt hjärta av stolthet för att du är den du är och inte ändrar dig för att passa in i någon mall. Priset kan vara högt att betala, men i slutändan kommer det ändå att löna sig. Man är den man är, och man ska inte ändra sig bara för att, utan ändra sig för att man har sina skäl och sin tanke med det. Det ska kännas rätt i hjärtat. Man ska lyssna på sin inre röst och våga. Det gör du! Du modiga underbara unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0