Day 01 – Introduce yourself

I mars fyller jag 32, men får visa leg när jag ska köpa trisslotter....Tycker om att vara där det händer och vara projektledare. Tycker om när det händer mycket och ta i..tycker om konkreta resultat och blir lätt rastlös...Tar ansvar och är engagerad. Har otroligt svårt att säga nej och triggas av "det går inte, det är omöjligt". Har ett stort hjärta och gråter lätt och mycket. Skrattar mycket och åt helt vansinniga saker, kan absolut vara en idealtyp för en person med finnhumör, är inte långsint och tror på det goda hos människan! Jag är oftast positiv och på, men när jag är off, vilket händer sällan, så är jag verkligen verkligen off. Det är verkligen så att jag bryter ihop och börjar om. Det gör jag några gånger om året. Olika drastiskt är det!
Jag är en relationsbyggare och har några nära vänner, många vänner och flera bekanta. Nära på olika och unika sätt...lika viktiga och så olika..uppvuxen i en bohemfamilj med öppna dörrar. Många är de personerna som kommit in i mitt liv, och snål som jag är släpper jag sällan taget om folk. Det kanske inte blir lika ofta eller lika mycket, men de flesta stannar kvar i mitt liv, på ett eller annat sätt!
Det viktiga är inte hur, utan att man umgås! Inte vad man äter tillsammans, utan att man äter tillsammans! Inte prislappen på saken, utan omtanken och närvaron. "Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete", "Rikedom är att kunna ge, utan att vänta något åter", "ett hem om det är gott, är livets bästa lott"....är tänkvärda meningar som har präglat mig och gjort mig till den jag är. Jag imponeras av mod och kraft. Att kunna resa sig efter varje fall. Att dela med sig av det man har, det behöver inte handla om saker..utan om vänskap, om värme och energi..om kunskap och tid. Kärlek...
Jag gör mina tappra försök att inreda, men är en känslomänniska och omger mig bara med saker som jag tycker om..inte om det man "borde". Är sådan när det gäller allt! Jag klipper mig så jag känner mig som "mig" och inte efter hur man borde...jag har kläder som jag tycker om, och är inte modeintresserad...Jobbar med det jag tycker om, när jag vill och har inget bekymmer med att byta när jag vill prova något annat!
Jag är tidsoptimist och kan sätta mig på prov ordentligt. Är expert på att maximera allt och sedan bryta ihop och bara gråta en dag..Jag är den som alltid ska göra flera saker åt gången...Å när jag gör något så gör jag mycket av det...tills jag får panik och inser att jag är helt galen och så måste jag avsluta och börja med något annat.
Hur ska man egentligen börja för att börja korrekt med en sådan här introduktion?
Kanske skulle jag ha börjat med att jag är mamma till bröderna bus..för det är mitt viktigaste uppdrag i livet, att se till att mini, midi och maxi som snart är 3,5 och 7 år gamla har det bra. Att de blir kloka, empatiska och trygga personer. Jag är bonusmamma till N...och kommer alltid ha en särskild plats för Lu, Na, Sa & Lu, Ha & Da, Da och Ni i mitt mammahjärta....Jag är ingen mönstermamma..vi käkar plättar med grädde och sylt till middag...vi är vaken alldeles för länge och jag curlar som alla andra..Jag jobbar för mycket och tappar tålamodet ibland...Jag är en good enough-morsa och tänker att om jag blir lite som mina egna föräldrar och farmor och farfar så är jag rätt nöjd. För de är/var bäst!
Jag är gift med allra finaste P. Kärleken i mitt liv som jag snubblade över i en hall för 10 år sedan. Den finaste rumpan i världen såg jag där i hallen...sen hade han även det finaste leendet..de finaste ögonen och det varmaste hjärtat. Det hårdaste pannbenet och ett tålamod av guld med mig...Vi gifte oss en augustidag i slutet av den fantastiska sommaren 2003. Att gifta sig med honom kändes så himla självklart. Fortfarande är det självklart att vi ska bli gamla tillsammans och att han alltid ska vara en del av mitt liv..
Jag är syster till bästa storebror T. Han är den som alltid, alltid har funnits där. Som varit med om samma saker som jag och som förstår mig bäst. Han är den som känner mig bäst av alla. Det är till brorsan man ringer mitt i natten och gråter när man behöver det. Det är till brorsan man ringer när det bara är en röst man tycker om som man vill höra...Det är brorsan som ringer utan att ha något speciellt att säga, bara för att han vill höra min röst. Jag är också stolt storasyster till finaste R och M. Kloka och speciella. De bästa syrrorna man kan få! De är min bonus, mina extrabarn som kom när jag flyttat hemifrån..
Jag är mammas Unge...Vi brukar skoja att det är jag som är ungen...brorsan är guldgossen och syrrorna små gullbarnen...Men det är nog jag och mamma som står varandra närmast. Jag har världens bästa mamma, alla kategorier!
En intensiv tornedaling med starka släktband...med många långa relationer i livet..ett hjärta av guld och en vilja av stål..det är jag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0