Day 07 – Your best friend

Det här är nog det svåraste ämnet hittills i bloggutmaningen. Min bästa vän. Spontant så är maken min absolut bästa vän....sen har jag många helt fantastiska vänner som jag nog också tycker är bäst...Bäst för mig förstås! Jag hade kunnat skriva ingen nämnd ingen glömd....men bara för att jag väljer att skriva någon rad om några så betyder inte det att de som inte är omskrivna inte är viktiga för mig. Att någon är bra behöver ju inte per definition betyda att någon annan är dålig eller sämre....Alla mina vänner är speciella och viktiga....Här är ett axplock:
...
Det är fina kusinen J som alltid varit min vän. Som jag har tältat med, festat med, raggat killar med...varit på spelningar och sjöslag med. J kan man alltid lita på. Hon är fantastisk och rolig. Kan bjuda på sig själv och skratta mycket. J är helt otroligt duktig på att skapa.
...
Det är fina kusinen B. Så varm och djup. Så härlig och crazy....ingen kan rocka med en björk som dig!
...
Det är fina kusinen U. 7 år äldre och fantastisk på alla sätt. Min förebild när jag var liten. Så envis och klok. Så snygg och stark. Ett stort hjärta av guld...Jag önskar att du hade förmågan att se dig själv som andra ser dig. Att du inser att du är mer än good enough och att du har ett stort egenvärde....
...
Det är halvgalna vännen S. Så mycket upptåg från dagistiden och framåt. Tokigt, roligt, sorgligt och tungt. Vi har gjort det mesta tillsammans. Klart bästa ressällskapet är du! När tusan ska vi ha pengar och tid att göra en sådan galen resa igen? Iofs så behöver vi inte så mycket pengar. Vi hittar ju rabatter på hamburgare och män som har storat kylskåp i sitt hus...eller nått ;)
....
Det är gymnasiekompisen M. Stark, klok, snygg...ställer upp och är aldrig bangen. Det är på din soffa man lägger sig när man är ledsen..sen så får man bara vara och lyssna på när du polemasar runt och hjärtat känns genast lättare!
...
Det är min trolovade, vännen A...Vi har ett eget språk, vi behöver inte prata med varandra så mycket för att veta vad den andra tänker. Vi pratar med varandra om allt och inget ofta...och när det blir veckor som detta då man inte har gjort det så känns det märkligt. Du är en del av mitt liv, min vardag...och när du inte är det känns det helfel...
...
Det är kloka vännen F. Min mentor och coach. F kan säga men L, vad håller du på med? Hur blev det så? Hur ska du göra för att det ska bli på ett annat sätt nästa gång? F är otroligt viktig för mig. F:s kloka sms värmer en helt och hållet. Från hjärtat och ut i tårna.
..
Det är vännen Ma, som ringer och skrattar sitt hjärtliga skratt! Jag är så stolt över dig, att du har börjat se ditt egenvärde och att du börjar ta konsekvenser för dina val! Stark är du, klok och glad!
....
Det är LR, MB, CI....ni har alltid känts självklara i mitt liv. Även om vi inte hörs av så ofta så känns det alltid som att vi kan ta upp tråden där vi lämnade den senast. Man kan alltid dyka in på kaffe, mat...alltid najs!
..
Det är fina mamman på Bäst. Min allvetande skräphög! Jag är så glad för att jag ångrade mig och hoppade på Unitas tåget! Du har lärt mig så mycket och gett mig så mycket nya perspektiv. Jag är glad och tacksam över att jag får låna dina glasögon och titta på världen med!
..
Det är kloka MW som alltid har tid för en promenad. Allt löser sig!
...
Det är helgalna och underbara AL. Som hittar på roligheter med barnen, som hänger med till stugan och bara är. Som greppar en kratta och jobbar på..tömmer diskmaskinen och bastar som en äkta finne!
...
Jag är en lyckligt lottad person som har många underbara personer i min närhet! Tack alla fina och kloka för att ni härdar ut med mig! Älskar er! KRAAAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0