Världens bästa mamma....

...det är min det, utan någon som helst tvekan!
Mamma är den som betalade min hyra när jag pluggade,
som handlade och fyllde min kyl när hon kom och hälsade på...
När jag bara vill lägga mig ner och dö och ge upp så peppar hon mig...
Hon är den som envist ringer och kollar läget och inte ger upp...
...som säger det ingen annan vågar säga...
...som aldrig tvekar att ställa upp och som inte ger sig fast jag säger att det är lugnt.
...som tar semester och hoppar i bilen och kommer och kramar mig...
Hon vet att det är lugnt innebär att jag biter ihop lite till...och så lite till på det.
...
För även om jag är en grymt energisk och positiv person så har ju även jag mina downs. Dagar då jag verkligen inte kan se något positivt och helst skulle vilja sova hela dagen. Men det kan man ju inte göra. Å det brukar ju kännas bättre nästa dag. Det är som att man behöver ha sådana skitdagar lite nu och då för att bli varse om hur himla bra man har det. Och anledningarna till att man har det bra!
...
En klok vän peppade mig på FB...att man har så mycket att vara tacksam över. Å jag är tacksam! Jag är jätte tacksam över mycket. Allt har kommit av olika val som jag har gjort genom livet. Även om man inbland undrar om man valt rätt, så är jag rätt säker på att man inte kan välja fel..Man kan bara välja olika rätt och olika rätt leder till olika resultat. Men när man har en sådan skitdag så blir man till och med mer deppig över att man är deppig när man har det så himla bra!
...
Nu koka en panna svart kaffe och hoppas att man kan driva ut depp med det..annars får jag väl pröva nästa grej och nästa grej tills det ger sig..om inte annat så brukar vattengympa alltid funka. Så om inte förr så hoppas jag på positiv känsla senast 19.30 ikväll!
Kram alla fina och kloka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0