Toppen torsdag!

redan torsdag, veckan bara flyger iväg! På gott och ont kanske, livet går ju inte i repris. Vilken tur att man ändå övar sig för att vara här och nu och njuta!
...
Torsdagkvällar brukar jag i vanliga fall tillbringa på Hertsöbadhus och köra järnet med toppenbrudar, och herre. Eftersom fina maken jobbar em så är jag hemma med mina skatter istället. Nu har jag kört Aqua på torsdagar i snart 3 år så detta känns ju hur märkligt som helst. Märkligt, men skönt. Skönt att få komma hem från jobbet och stanna hemma. Men inte har jag fått något gjort ändå...Eller jo, det har jag ju visst! Jag har hunnit prata ikapp med bästa moster I som kom hit och hjälpte till att minska mängden i korvsoppa-grytan....Vännen, kvällar som detta saknar jag och när det blir sådana så blir jag så glad och kan leva länge på dem. Det är som back in the days på de 49 kvadratmetrarna ovanför" Påusten"!
...
Det är verkligt kallt ute nu. Så där så det går genom märg och ben. Men när man klär sig ordentligt så kan det vara ganska skönt att ha hundar ändå. När man är inne och tittar ut så vill man bara ta filten och heja på OS-deltagarna. Men när man klätt sig och kommit ut, då är det faktiskt rätt skönt att röra på sig, andas in det iskalla och klara. Även om det inte blir någon superlång sväng när man har någon annan hemma med barnen och man får ta tillfället i akt...men det är skönt. Ställtid. Från jobb och dagishämtning, matlagning, lite bus och kvällsbestyr så är det grymt skönt med den lilla stunden för sig själv. Ego tid. Tömma tankar och hitta nya. Jag får många bra idéer när jag är ute på promenad. Jag kommer inte alltid ihåg dem när jag kommer tillbaka. Men många gör det, som tur är!
...
I morgon ska jag vara arla på arbetet. Det känns bra. Nu har jag verkligen kommit igång och jag håller alla tummar och tår för att det ska hålla i sig! Det är både roligt och läskigt att etablera ett företag på en ny ort. Det är en erfarenhet som är bra att ha med sig i livet oavsett hur det går! Men kan det verkligen gå annat än bra? Tror inte det ;)
...
Bonusarna anländer i morgon. Ska bli mysigt. Ungarna längtar massor. Jag längtar också. Det är verkligen vår bonus, de ger perspektiv och glädje...och lärdomar om hur det är att vara liten och stor samtidigt nu. Jag måste säga att engagera sig för andra ger nya bekantskaper. När jag åkte buss hem från stan idag så träffade jag en pappa till bonustjejens kompis. Lite lustigt att stan är så liten så han var kontaktperson på hemtjänsten för farbrorn som jag tidigare var god man för. Trevligt att prata med honom om ditt och datt. Det finns fler sådana personer ute i denna stad, som blivit bekanta genom engagemang och som man alltid blir glad av att se. Och glädje ger kraft! Det är väl därför man orkar med det man gör, för att man blir tankad av så många och tömd av några färre!
..
Nu har Anja fått sitt brons och jag är så glad för hennes skull! Vilken kvinna hon är! Stark, trygg och härlig! Å en superbra förebild för unga tjejer. Man behöver inte vara pinnsmal, grova ben är funktionella! KLOK! Det känns hemskt att man verkligen ville att att Vonn skulle köra ut eftersom vi visste att det var enda chansen för Anja att få sin medalj. Men på OS får man köra lite Vodoo och glädjas när det går som man önskar....Man är ju glad att hon inte skadade sig när hon körde ur. Och efter Pärssons krasch igår så är man ju grymt impad att kvinnan vågar åka och komma 3 idag!
..
Nu ska jag våga fixa lite innan jag kryper i kojen.
Kram alla fina!

Kommentarer
Postat av: Anci

Tack själv älskade vän! Jag hade samma känsla i kroppen som du tror jag när jag kom hem... Även jag kommer leva länge på detta! :)

PUSS & KRAM

2010-02-19 @ 18:34:13
URL: http://ancibloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0