Blåsig tisdag...

Jag har beslutat mig för att cykla till och från jobbet så ofta som möjligt. I morse kändes det lagom motigt, men där vid 8 snåret så var det ändå rätt angenämt väder. När jag skulle cykla hem vid 16.30 så var vädret inte lika angenämt. Det blåste av bara den, men hem kom man ju...och nog kändes det skönt att få hem mina skatter från dagis. Maxi hungrig och trött och började protestera mot semestertrippen som är inplanerad till maj. Han skulle inte åka, men han skulle inte heller stanna med mommo. Jag försökte förklara att han inte behövde fundera på den saken en kall och blåsig januariafton när han är så där trött och hungrig som jag var dagen innan. När palt o bacon fyllde magen så blev det ett annat ljud i skällan och det känns så skönt! De är så duktiga mina killar. De dukar bordet och tömmer diskmaskinen, och plockar i sina matatiraljer. Tänk vad tiden går! Tänk vad de kan mycket! Å det är så skönt när rutinerna sitter och man slipper tjata.
...
Jag har läst flera bra böcker på sistone. Om familjer och om relationer och jag är grymt sugen på att sätta ihop en föreläsning om företag FAMILJ ab, med projekledare, ekonomichef..behövs lite LEAN production eller? Undra om det är någon som skulle gå på en sådan?
...
I morgon ska jag på företagsbesök. Det ska bli trevligt! Jag håller mina tummar för att jag får sälja in ett ledarskapsprogram. Det är mitt mål för veckan. Det skulle kännas som en seger och verkligen ge guldkant på tillvaron. Jag har bokat in kundbesök även nästa vecka och ska boka in fler i morgon eftermiddag och på torsdag förmiddag. Nu är jag på G. Det jag mer önskar är fler arbetssökande att få coacha. Det är riktigt härligt att se folk växa och våga och få dem att se nya vägar att nå sina mål! Vet ni om någon arbetssökande som får välja en coach från ett externt bolag så kan ni tipsa dem om mig!
Håller mina tummar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0