Gjort en insättning på blodbanken....

har jag gjort idag. En sak borta från min att göra lista. Det är blodbrist i hela landet. I skåne ställer de in operationer för att de inte har nog med blod. Hemskt. Alla fina blodgivare, och ni som kanske skulle kunna tänka er att gå och offra 3-4x30 minuter av ert liv GÖR DET NU! Det är hemskt om vi ska slösa bort massor med operationstider bara för att det inte finns blod att tillgå! Inser nu att det är 8 år sedan som jag tog beslutet att bli blodgivare och verkligen genomförde det. Har haft uppehåll mellan Maxi och Midi och under graviditeten av Mini. Men annars har jag dragit mitt strå till stacken. Fler behöver göra det. Se det som ett av dina mål i år! Dessutom får du 50 spänn eller två trisslotter för besväret..och så får du fika. Saft och polarklämma är aldrig så gott som på Tappstället här i stan! Jag som inte ens gillar saft! Någon lycklig har vunnit 200 000 på en triss från tappstationen. Det var inte jag. Jag fick två nitlotter, men känner mig som en vinnare eftersom jag är frisk och kan ge blod, och jag kan ju faktiskt rädda liv med det. En vardagshjälte helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0