Sommar, barn, djur....Life's good!

Har hunnit jobba en stund idag och sedan cyklade jag hem i ett mindre trevligt väder. Medan jag fick i mig lunchen sprack himlen upp och då bestämde vi oss för att cykla till fina hertsö miljögård där vi fikade mumsiga muffins som bästa mamman på bäst fixat. Den platsen är verkligen en av Luleås pärlor! Djuren och miljön är helt underbar!
....
Sällskapet gick heller inte av för hackor och som man är så hade jag fixat sommarpresenter till de tre brudarna i familjen på Bäst. Nya fina bikinis när vi ska på Aronsbadet. Så kul för en killmorsa att få köpa lite tjejgrejer ibland. Kan hända att det slunkit ner en och annan klänning till kusinens finaste lilla M som jag hoppas få träffa på fredag. Ibland brukar maken fråga om det inte är så att jag önskar mig en dotter. Men nä, det gör jag inte. Jag är så stolt och nöjd över mina tre killar. Jag har så fina tösabitar runt om mig..så när jag blir sugen på att shoppa något tjejigt så slår jag till direkt! Jag vet ju (av personlig erfarenhet) att det inte är så länge som dessa döttrar vill ha något som en tant valt...så jag njuter här och nu av att kunna köpa saker som uppskattas!
...
Annars har jag mest påtat i mina blommor här på tomten. Busat med ungarna och lagat mat. Håller på att samla mig mentalt för att gå ner i källaren och köra ett rensrejs i tvättstugan...men det krävs motivation för det. Ni som brukar slinka förbi här på sst vet hur vår tvättstuga kan se ut ibland och nu är den yyyberfull av ren tvätt....Jag ska bara..;)
Men i morgon åker jag och barnen norrut och sedan stannar killarna där nästa vecka så jag måste se till att det finns kläder med till dem så..bara att bita i det suraste äpplet helt enkelt.
..
Så, ett två tre...på det fjärde..osv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0