Tillbaka i stan och verkligheten kallar...

Hemma igen efter en underbar vecka i Göteborg hos goda vännerna. Så kul har hela familjen haft det. Så skönt att få perspektiv på sitt eget liv, hem och hemstad....Tack fina familjen L för toppendagar i ert hem!
...
Familjen i Göteborg hade en sådan fantastisk robotdammsugare...så idag har jag apat efter och beställt en likadan...så skönt att någon annan dammsuger medan jag gör annat! Det är vardagslyx som jag beslutat mig för att unna mig! Jag som verkligen hatar att dammsuga..men avskyr smuts! En sådan ekvation har tidigare varit omöjlig...lite lycka kan man tydligast köpa för pengar!
  • Vi startade bilresan på lördag och körde till Sundsvall där vi tog in på scandic...så gott med hotellfrukost...sedan styrde vi raka vägen till Göteborg! Gott med grillat och ett glas rött efter en hel dag i bilen!
  • På måndag var det aningens mulet så då passade vi på att besöka Universeum eftersom Maxi väldigt gärna ville se stingrockor....Riktigt trevligt var det att se alla fina fiskar, bin, apor..fåglar..och att titta i konstiga speglar mm. Kvällen bjöd på ett dopp i den lilla sjön nära familjen L.
  • Tisdag...då badade vi, busade på gräsmattan...hängde i krokarna kring huset med barnen. En lugn och skön dag!
  • Onsdag begav vi oss till funcity där vi tillbringade hela dagen med att bada, åka karuseller och titta på djur...Midi råkade gå vilse...det är en pärs att inte veta var ens barn är på ett sådant ställe...fy attans..nog var pulsen gode uppe i många hundra slag i minuten innan han var tillbaka. Både vuxna och barn var lite skärrade efter den spänningen. På kvällen skyndade sig vi mammor till Allunda och ett shoppingcenter där det blev en del shoppat på rean. Så mycket fint och så billigt. Gillas!
  • Torsdag gick i tivolits tecken med besök på Liseberg! Så roligt var det! Åkte Balder bla..så kul att få lite adrenalinkickar....synd bara att man inte kunde få en heldag där utan barn...så att mamman hade hunnit åka allt jag hade velat åka!
  • Fredag blev det lunch hos svägerskan med familj. Deras Thailändska au-pair lagade god thaimat! Mycket trevligt och gott innan kosan styrdes norrut igen. Vi stannade på IKEA i Örebro och käkade middag och shoppade lite..sen en snabbis in på Toys´rús för att grabbarna skulle få sina semesterpresenter. Storebrorsorna köpte, inte otippat, star wars lego..Lillebror köpte Mack, Fillmore & Schassen från filmen Cars. Så nöjd kille...från Örebro till Sundvall lekte han med dessa och sa inte ett smack!
  • Efter en natt på Scandic City i Sundsvall gick resan hem...så skönt att anlända till egen härd..så underbart att hämta hem storhunden från grannarna som myst med honom under tiden vi varit borta....
Nu känns det skönt att ha packat upp allt, tvättat och att ha sovit en natt i egen säng. Har redan hunnit vara på picknick med familjen L från Bäst och på barnkalas hos journalisten & hockeypappan...
...
Efter inhandling av mat, matlagning, diskning och nattning av mina fina skatter så funderar jag på att krypa ner i min soffa och se en film...i morgon börjar arbetet igen...Kram alla semesterfirare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0