Stor kram till alla fantastiska kvinnor!

Internationella kvinnodagen och jag tar av hatten för alla ni underbara kvinnor där ute! Jag var och körde aqua som vanligt på måndagar och började fundera på starka kvinnor som påverkat mig i min vardag för att bli den jag är idag..för en stark kvinna det ÄR jag!
*Min mamma givetvis. Så envis och stark som en fjällbjörk. Du inspirerar mig varje dag!
*Min farmor, så mycket kärlek och trygghet...och tid. Du hade så mycket tid! Tur att jag för alltid är en del utav dig!
*Gammelmommo Hildur. Du var girlpower personifierad! 13 barn bar och födde du, hade 3 jobb och försörjde din familj. Starkare och modigare kvinna får man leta efter. Skilde dig från en man som inte passade ditt liv. Slutade inte vara nyfiken och tog för dig av livet. Varenda gång jag ser rutiga tofflor med röda garnbollar på blir jag glad. Det är gammelmommo för mig!
*IA, det är du som fått mig att kämpa för samhällets glömda barn. Stolt över dig är jag alltid, rädd för att du ska fara illa konstant...men jag älskar dig älskar dig du underbara...
*Damerna aquan...jag vill bli som er en dag!
*Kusin U, min förebild som liten...vilken tur att du gått först med svärdet!
*Klasskompisen V, du vet inte hur bra timade dina peppkort och mejl har varit för mig. Jag är så stolt över att få vara din vän och att våra vägar korsades på universitetet!
*M på bäst....du allvetande skräphög ;) Icka, så klok och vacker...utan dig vore jag inget! S i viken, din kraft och klokhet är otrolig...M på kronan...ditt driv att göra saker är beundransvärt! M i viken...jag önskar att jag hade lite av ditt tålamod. Bara lite! M på bäcken...ditt skratt kan få en citron att bli söt! Kusin J, du är en sådan inspiration och glädje för mig! När jag tänker på dig blir jag genast glad och stolt så att jag nästan spricker!
Massor, massor av brudar finns det som påverkat och påverkar mig varenda dag. Alla ni som inte är nämnda, ni är inte glömda och jag är glad och tacksam över alla som jag har förmånen att få dela mitt liv med!

Kommentarer
Postat av: Anci

Nu fick man tårar i ögonen av stolthet å lycka! :) Du vet att du betyder massor för mig oxå!! Vi måste ta en ordentlig "date" snart så vi hinner surra ikapp å skratta å prata strunt... Så där som bara vi kan göra emellanåt... Å som din make bara skakar på huvudet åt!! :) Love you!!

2010-03-11 @ 20:53:17
URL: http://ancibloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0