Det finns en särskild plats i helvetet...

..för kvinnor som inte hjälper andra kvinnor. I mitt jobb får man träffa olika typer. De flesta är helt otroliga. Sådana vardagshjältar som jag blir glad och varm och inspirerad av. Ibland, väldigt sällan, träffar man sådana som passar bra där det är hett och brinner..och man har svans och horn. Hu. Idag har jag träffat en sådan. Man blir lika chockad varenda gång att det finns personer på höga positioner som är riktiga stolpskott.
...
"Du allsmäktiga, vem du än är....snälla skydda mig ifrån att bli en bitterfitta. Jag vill inte bli sådan, någonsin. Påminn mig om hur det är att vara småbarnsförälder och jobba heltid. Påminn mig om att barnskor och kläder är dyra. Påminn mig om att det är värdefullt att ha småbarnsföräldrar i sin personalgrupp och att de är grymt bra på att jobba. Påminn mig om jag någonsin tänker sådana tankar som bitterfittor har, att jag ska sluta tänka så med en gång.. Amen"
...
Tur att jag har förmånen att ingå i fler nätverk där det finns kloka och varma kvinnor i olika åldrar. Från gymnasiet till klimakteriet....Man får skratta och må så gott med er bästa Korpare! Vissa ligger på spikmatta...andra på annat ;)
Ni är underbara och fantastiska och energiska! Ni ger mig så mycket glädje och kraft! Inga bitterfittor här inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0