Insättning på blodbanken -Check!

När de rosa kallelserna dyker ner i brevlådan är det lika bra att ramla in på blodcentralen direkt om det är öppet. Det var det idag så jag for genast och la mig på britsen för insättning på blodbanken. Även om mitt blodvärde var toppen så känner jag mig så trött idag...Så efter att jag hämtat barnen på dagis har jag legat platt på soffan. Maken får fixa maten. Så välbehövligt för en blodgivare!
...
Gammelhunden är hos sin flamma och hälsar på. Vi får se om det resulterar i några valpar. Det hade varit för härligt med små tassar och gosa med de små liven! Håller tummarna massor och mycket! H ska sova över hos Prinsessan L som Midi kallar henne. Vi får se hur de har det i morgon!
...
I morgon blir det inlandet hela dagen. Sedan hem och jobba på som vanligt. Mina adepter har fått jobb så det känns kul att det går framåt! Man blir så glad och stolt över dem som tappat hoppet och sedan själva jobbat på så de fyllt på med positiv energi och tagit sig vidare. Det är inget enkelt jobb. Försök själv skriva hur fantastisk du är och varför någon ska välja just dig! Det kan låta enkelt..men är svårt som bara den!
...
Hoppas på kaffesällskap i kväll. Mitt nyårslöfte går sådär. Inte dåligt, kanske inte riktigt bra heller...men det går framåt och det är trevligt!
..
Pratade med en mamma vars barn varit placerade hos oss för några år sedan. Hon har återigen träffat en destruktiv man, fått barn med honom och nu har hon flyttat ifrån honom. Barnen mår skit. Har sett honom slå henne. Hon är ensam i en ny stad. Äldsta barnet vill till oss. Det gör ont i hjärtat. Det är varmt i hjärtat. Man känner sig hjälplös och maktlös. Älskade små ungar.....fina mamma...kom till Luleå så vi kan hjälpa er NU!

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Usch vad jobbigt att höra att det inte går så bra för familjen och barnen. Förstår om det gör fruktansvärt ont att veta. Ni är duktiga ni!!! Och blodgivningen måste jag ta tag i. Jag har inte lämnat alls sedan jag fick Klara för jag hade så kasst blodvärde att jag tom fick transfusion. Men nu är det väl dags att ge igen det blodet :)

2010-05-25 @ 20:29:01
URL: http://aludden.com
Postat av: Mamman på Kronan

Det är inte lätt när man är för långt borta för att genast kunna ta dem under sina vingar beskydd. Andras problem får en verkligen att uppskatta ens eget liv - det är ju problemfritt! Tack för ett trevlig sällskap idag.

2010-05-25 @ 21:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0