Lördagstrött...

Sovmorgon är inte att förakta. Speciellt inte när man är vimsig som jag och drar igång en tvättmaskin kl 00.00 och är så himla korkad så jag kliver upp på natten och hänger tvätten. Nåväl. Den var torr på morgonen när jag vaknade. Korkat kallar jag infallet.
...
I morse var tvättkorgen tom här i huset. Nu på kvällen är den halvfull igen. Mycket tvätt blir det med 3 barn i huset. Mycket tvätt blir det när barn leker ute hela dagen. Kryper, klättrar och cyklar. Smusränder i ansiktet varje kväll. Duschen är en mellanstation innan sängen. Men inte illa är det att krypa ner bredvid midi och nosa honom i nacken en stund. Andas djupa andetag...min älskade unge! Sen vänder han på sig och vill skriva på min rygg. Han skriver och säger högt och tydligt JAG ÄLSKAR MAMMA! Man ligger där alldeles fylld av kärlek och lycka..o stolthet över att man har en son som kan uttrycka känslor!
...
Det har varit en intensiv dag och jag känner mig sliten. Ska jobba en stund nu när alla mina fina barn sover. Då kan jag bara lalla på i morgon hela dagen. Se till att allt som ska med är med. Sen ska jag njuta i en vecka. Läsa böcker. Äta mat som jag inte har lagat själv. Någon annan ska skura upp sanden efter mina barns fötter. Det är himmelriket på jorden. Sen, när det blir söndag kommer himmelriket vara något helt annat. Då kommer det att vara att få bada bastu, äta makaroner och korv..och absolut att krypa ner mellan lakanen i min egen säng...

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Ha så mysigt nu och NJUT!

2010-05-09 @ 08:16:36
URL: http://aludden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0