Nyss var han ett litet knytte...nu är han 6 år, vart tog tiden vägen?

Ibland när man har mycket som man vill hinna med, eller har sovit dåligt så längtar man tills barnen blir lite större och ska klara lite mer själv. Men oftast så njuter jag av nuet och den fasen som vi är i just nu. Just nu är det bäst! Tiden går så fort ändå. Tänk att maxi fyllt 6 år. 6 ÅR! Han är ju stora killen nu! Bygger lego och cyklar på 20 tums cykel med handbroms och dönickar på. Kan alla bokstäver och ska börja skolan till hösten. Fatta skola för mitt lilla knytte!?
...
När mini och midi också blivit lite äldre och klokare så har man blivit friare. Man kan göra saker ute på gården och de kan leka själva utan min inblandning. Så skönt! Man kan göra saker lite senare på dygnet och man vet att de fixar att vara vakna en stund om situationen kräver det och att de inte kommer riva stället.
..
Antar att Maxi snart kommer att flirta med brudar och hänga med kompisar som grannkillarna gör. Fasen, det var ju nyss de var 5 år och hoppade nakna på studsmattan. Tänk att det är 7 år sedan vi flyttade till vårt lilla hus och hur snabbt de åren har gått. Om det fortsätter ösa på i samma tempo så är man snart pensionär. Så skönt det ska bli! Då...men nu ska jag njuta av tiden just nu och just här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0