Oooonsdag..i iiiiiinlandet och vid pooOolen...

och nu är en liten mamma lite sliten. Ska studsa i duschen och sen krypa ner mellan lakanen i några timmar.
Även om man ibland känner sig sliten så är jag ändå så himla glad och tacksam över att jag är där jag är. Att jag betalar skatt så jag får sjukvård och att jag inte behöver vara rädd att bli utsatt för olika övergrepp som ett maktmedel i krig.
...
När minns vilken panik jag fick när jag låg på operationsbordet när mini skulle plockas ut. Tanken slog mig att något skulle kunna gå snett och att jag inte skulle överleva. Panik. Tänk om jag inte skulle få vara med mina barn och se dem växa upp. Sedan känner man sig lite illa till mods innan amningen kommer igång. Känslan att inte kunna ge barnet all den mat som den tycks vilja ha. Eller känslan att inte räcka till när liten bara gråter och gråter och ingenting tycks hjälpa.
...
Tänk då att bli våldtagen så att du förskjuts av din familj som något fult och smutsigt. Eller att få armarna avhuggna så att du inte ska kunna ge mat till dina barn. Tänk att inte överleva en förlossning för att du inte har råd till rena plasthandskar och bedövning.....
..
Min mamma har allt hon kan önska sig. Hon har 4 friska barn som hon får vara delaktig i deras liv. Hon har 3 barnbarn som älskar henne mycket. Hon har mat på bordet och kan bjuda sin familj på mat. Morsdagspresenten till henne blir att hon kommer att ge en annan mamma möjlighet att få samtalshjälp, bedövning vid förlossningen....Det finaste man som mamma kan ge en medmamma. Jag önskar mig det på min fikabricka på söndag morgon. Att mina barn fått hjälp av sin pappa att hjälpa andra mammor. Mammor som inte har det lika enkelt som mig. Att lära mina barn att man blir glad av att hjälpa andra och att man kan göra mycket med lite....Mina bästa presenter har jag fått 04, 06 och 08. De ger mig så mycket glädje och värme...som små kärleksgåvor varje dag. Tack för att jag får vara en del av deras liv! Tack för att det ger mig möjlighet att äta tårta på söndag! Jag önskar mig en dag då alla världens mammor inte skulle behöva något annat än tårta för att må gott. Tänk om vi når dit en dag! Ett steg är att stödja röda korsets "rädda mammorna"! Så alla ni som läser min blogg och funderar på en present. Problemet är löst! Rädda mammorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0