Curlingkompis ;)

Kan man vara en curlingkompis? Jag och bästa vännen A skojade om detta i telefon häromdagen. Att jag var värsta curlingkompisen som hämtade henne för träning, körde passet och skjutsade hem henne...och idag när jag inte tvingar med henne på träning så fixar jag middag till henne samt beställer julklappar som hon ska ge bort i jul ;) Man småler ju lite.....Men jag är så glad och tacksam över mina vänner..och alla behöver vi bli curlade ibland!
...
I morgon kommer fina familjen L från Bäst hit och hänger med mig och barnen på eftermiddagen. Ska bli så mysigt! Vi ska laga god mat och "se hur vi ser ut". Vi har båda intensiva liv, så emellanåt börjar man fundera hur var det nu de såg ut igen??? Tur att FB och bloggar finns så man kan hänga med litegrann iaf. Men inget slår ju att träffas irl..även om det så är över en tallrik med korv och makaroner!
...
Pratade på jobbet om man är en curligförälder eller inte. Nu är mina barn så små så det är ju inte så mycket skjutsa och hämta med dem. Vi försöker lära dem att plocka undan efter sig, att fixa det man kan fixa själv och lära dem att ta ansvar. Det är en balansgång att gå, att ställa rimliga krav på sina barn och lägga band på sig själv och ha tålamod att vänta att de fixar det de faktiskt kan fixa.
Såhär myser jag nu, när mina barn har duschat och ligger i sina sängar. Jag har tända ljus överallt. På behörigt avstånd från något som kan börja brinna förstås. Maken är nervös över mina ljusmys, "Vi bor i ett trähus, glöm inte det". Ständiga mantrat som kommer när jag släcker elektriska lampor och fjuttar på...Det är klokt att tänka på var man placerar ljus. Speciellt när man har barn. Insåg det när midi ville bära ett av ljusen från köksbordet in i deras lekrum. Hade man inte varit uppmärksam så vet man inte var det hade hamnat. Så, det gäller att va med!
...
En sak som jag läste idag på jobbet var denna dikt av Eva Cerú:
Mitt nya språk
Mitt nya språk räcker inte till för allt jag vill säga.
Jag äger inte ord för alla känslor jag har.
Jag ber dig, tro inte att jag saknar känslor!
Jag äger inte ord för all kunskap som jag har.
Jag ber dig, tro inte att jag saknar kunskap!
Jag äger inte ord för alla tankar som jag har.
Jag ber dig, tro inte att jag saknar djupa tankar!
Kan du se mig
med mina känslor, mina tankar och mina kunskaper
trots att mina ord inte räcker till?
Jag ber dig,
se vem jag är!

...
Tänk att kunna sätta ord på det! Jag tycker att det var en klockren dikt!
Ha det gott i höstmörkret alla fina! Snart kommer snön och ger oss ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0