Jag har världens bästa jobb...

...och dagar som denna så tycker jag också att jag är riktigt bra på att göra det jag gör på jobbet också! Då kan man gå hem och känna sig riktigt nöjd!
...
Det har varit en intensiv jobbvecka med mycket att göra på olika sätt och vis. Nu längtar jag jättemycket efter min familj som jag knappt sett, och efter att få höra om makens nya jobb, för denna vecka har vi bara gått omlott om varandra.
...
I morgon ska jag in på kontoret och jobba hårt och intensivt, sen tänker jag verkligen ta helg! Jag ska hem och laga god mat till min familj och bara myyyysa mysa med mina finaste skatter i hela vida världen!
..
Som förälder med lite bråttom ibland får man inte glömma bort att lyssna. Som i onsdags när jag gick till skolan med Maxi:
-Mamma jag vill inte gå till skolan på tisdagar.
Mamman;
-Vilken tur att det är onsdag idag då!
Maxi:
-Jag veeet att det är onsdag, det är på tisdagar jag inte vill gå till skolan. Visst kan jag vara ledig och hemma på tisdag?
Mamman:
-Varför det?
Maxi:
.För att då går vi till treornas klassrum och jag vill inte sitta i en bänk....
Jag som med mina fördomar trodde att han var trött och inte ville gå till skolan..och så är han mycket störd över att måsta gå till klassrum med bänkar. Hoppas hans fobi för detta går över. HAn ska trots allt tillbringa 12 år till i skolsystemet..med bänkar och klassrum :)
Kram alla fina, nu är mamman trött! Jag ska sova gott, skönt och länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0