85 år..

..skulle min älskade faffa ha fyllt idag om han hade varit hos oss på jorden. En glad och snäll man med glimten i ögat. Kanske hade han lite svårt att förstå att man inte behövde säga allt som snurrade i globen, och att var och en får skämmas för sig själv. Det lärde man sig snabbt när man var i farten med honom de sista åren. Då fick man tänka att han fick skämmas för sig själv..
Men faffa var en klippa på att fixa saker, han var en klippa med barn och hade en enorm förmåga att bjuda in personer i deras hem och i deras liv.
..
Jag är glad och stolt över att ha fått ha en person som honom i mitt liv. Att jag haft ynnesten att bo nära mina farföräldrar så jag haft en bra relation med dem, både i vardagen och vid fest. Jag vet att faffa finns här hos oss, att han vakar över oss alla och ser till att vi har det bra. Han ler nog åt att vi umgås och att faster tagit så väl hand om hans fina hus. Han har satt sin prägel på alla oss barnbarn, och jag tror inte att det bara är jag som kommer att tända ett ljus, fälla en tår och le av tanken på honom just idag. Hoppas du har en bra födelsedag faffa, var du än är!

Kommentarer
Postat av: Ulrika Eriksson

Saknaden är stooooor! Men visst finns han med oss än! Spelar nu några av hans favoritlåtar för att hedra hans minne./Ulle

2010-09-05 @ 14:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0