Tandfe bekymmer...

Maxi tappade en tand idag. Glad och stolt placerade han den i ett glas för att den inte skulle komma bort. Glaset skulle stå långt ifrån diskbänken. Hux flux var den på diskbänken. Å då greppar givetvis mamma det och sätter det i diskmaskinen...Sen inser mamma vad hon gjort. PANIK hos 6 åringen....rensa igenom hela diskmaskinen utan att se tanden. Maxi hulkar och vill att jag tar upp hela avloppet, fatta, tanden är ju där och hur ska han nu kunna få sin peng att köpa lego för av tandfen?
...
Ett brev är nu skrivet där mamma tar på sig hela skulden för incidenten. Berättar var tandfen kan hitta tanden om hon vill ha den för att kunna lämna en peng. Midi tipsar: "Det är bara att du ler när du sover så ser tandfen gluggen!" Älskade ungar! Tack för att ni är lösningsfokuserade och kloka! Ser möjligheter och peppar varandra att det blir bra ändå! Stolt, varm och glad blir jag när jag tänker på er! Å vilken tur att ni är sådana när ni har en så klumpig mamma som av bara farten kastar tänder i avlopp. Dyrgripar!

Kommentarer
Postat av: En vän!

Tur att problemet gick att lösa, och vilka vackra lösningar på problemet familjen kom fram till. Stolt över er! Hälsa mannen att min son är den blötaste på skolan och inte er!

2011-04-06 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0