Hur många människor tror jag skulle säga att jag gjort deras liv bättre?

Det är en fråga som man vill kunna svara MÅNGA!!!! på..men om det är så vet jag faktiskt inte. Jag är dock av den åsikten att jag iallafall försökt göra mitt bästa för att kunna säga många!
...
Jag kan iallafall konstatera att det är många människor som gjort mitt liv bättre! Givetvis min familj (mamma,"moffa",syskon, svärisar, svägerskor, Peter, barnen och hundarna) mina vänner & släktingar...Alla barn som vi fått förmånen att hjälpa en bit i livet och deras föräldrar!
...
Det är också andra som jag mött genom livet. Som lärare man hade i skolan. I grundskolan tror jag att Tyskaläraren, Svenska/historia läraren, bildläraren och engelskaläraren har påverkat mig mest. Även om de kanske har en annan syn på mycket så har de lärt mig mycket om mig själv och därigenom gjort mitt liv bättre. På gymnasiet har absolut samhällsläraren gjort mitt liv bättre!
...
En ungdomskärlek lärde mig otroligt mycket och har gjort mitt liv mycket bättre. jag har lärt mig vad jag vill och inte vill...och skillnaden. Att jag påverkar andra och att jag måste förhålla mig till det på ett sunt sätt. Jag är glad över de erövrade kunskaperna. Det gör det lättare att leva ett lyckligt liv tillsammans med andra!
...
En kollega på studentkåren har lärt mig massor om hur livet blir bättre. Så klok! Jag lärde mig mycket om förhållningssätt och hur små saker gör skillnad. Hur viktigt det är med mål och att man kan nå dit man vill! Även hur viktigt det är med delaktighet och hur illa man kan göra andra om man inte är lyhörd, eller tar tiden som krävs för att lyssna på andra. Jag är tacksam över att just han var där han var, och att jag fick vara med på samma tåg!
...
Alla funktionshindrade jag mött genom arbetet...och föräldrar och eldsjälar! Om man kunde vara mer mindfull som många av dessa personer! Att jag fått vara med på en del av deras liv är jag jätteglad över. Att se att möjligheterna alltid finns! Att se vad lycka kan vara!
..
Deltagarna på mina vattenpass. Härliga fantastiska och starka. Även om det idag känns så skönt att inte ha några inbokade pass, så skulle jag inte vilja vara utan detta. Man ger, men får så mycket tillbaka! Det är girlpower och kvinnokraft på hög nivå!
...
Jag tror att jag får skriva in de jag möter i mitt jobb varenda dag. Jag blir glad och stolt av att se andra växa, att vilja och våga! Alla fantastiska som var med på coachutbildningen! Det var en häftig resa vi gjorde tillsammans! Alla gjorde mitt liv lite bättre!
...
Vidare ut i periferin får jag väl skriva lite artister...som Lisa Ekdahl, Lars Winnerbäck, Niklas Strömstedt, Uno Svenningsson, Bo-Kaspers, Plura, di Leva...Celine Dion...fler fler! Men i olika faser i livet har musiken varit ett verktyg för att ta sig vidare, framåt uppåt!
Det finns även en rad författare som genom sitt skrivande gjort mitt liv bättre!
Det finns även en rad skådespelare och regissörer! Film är inget att underskatta! Man blir glad av film!
...
Nu är det bara att fortsätta vidare. Mot målet att många ska säga att jag gjort deras liv bättre! Det är en viktig uppgift vi har i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0