Hur mycket av det som hände igår är jag tacksam över idag?

En fråga som fler borde ställa sig tycker jag!
Jag är tacksam över min familj, över att vi firade alla hjärtans dag tillsammans med blodpudding och vaniljhjärtan! Jag är tacksam över lässtunden med mini och midi..Alfons är kungen! Jag är tacksam över att jag och maken lyxade till det och gick och åt lunch tillsammans! Jag är tacksam över att jag bakade tårtbotten sent om sider så att minis kalas blev av idag! Jag är tacksam över att vi alla mår bra och att vi har råd att äta och bo! Att jag inte badar i pengar, men att jag har så det räcker till att inte behöva väga allt på guldvåg....Jag är tacksam över att vänner hörde av sig till mig och att jag har vänner att höra av mig till. Jag är tacksam över FB som gör det möjligt att hålla kontakten med fina vänner. Jag är glad för posten som kan frakta fina alla hjärtans paket till sådana som är nära i hjärtat men långt borta geografiskt! Jag är tacksam över att jag inte behövde åka någonstans i kylan som är nu..och tacksam över att vi har fjärrvärme när kölden knackar på. Jag är tacksam över att barnen går på världens bästa förskola! Jag är tacksam över pärlplattan som maxi gjort på fritids!
...
Jag är nog en väldigt tacksam person av naturen! Jag har lärt mig att vara tacksam! och att jag har ett val. Min pappa brukade alltid säga: "Man har alltid ett val. Du kan välja att vara glad och göra något eller välja att gråta och göra något." Kanske kom detta kloka i samband med saker som jag ABSOLUT inte ville göra...men när jag visste att det bara var att agera och att jag lika gärna kunde vara glad när jag gjorde det så har livet blivit enklare! Vad tusan....ska man få något gjort så kan man lika gärna försöka se det från den ljusa sidan! Även om man inte alltid jublade när man var "tvungen" att hjälpa till hemma när man var barn...så är jag tacksam över att jag fick lära mig att jag har ett val när det gäller min sinnesstämning. Att jag kan välja glädje! Å jag kan också välja att strunta i det som jag saknar och glädjas åt det jag har! För face it, de flesta har mycket mycket mycket, bara man vågar se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0