Söndags tankar...

En trött så in i bomben helg har passerat. Det känns i kropp och knopp att man varit igång utan återhämtning i flera veckor. När jag stod och väntade på bussen till träningen igår rann tröttårar. Det är fantastiskt att träning kan ge energi så man orkar mer efter att ha gett järnet i en timme! När man är så slut så känns tredje frågan som jag fick med mig från utbildningen grymt relevant:
Vad behöver jag utveckla för att fungera bättre i mitt arbete och i mina relationer?
...
  • Jag behöver struktur och ordning.
  • Jag behöver ta ett steg tillbaka och fundera på vad jag vill och inte vill.
  • Jag behöver välja en annan roll än "ansvarsdammsugaren".
  • Jag behöver lära mig att släppa ansvaret till den som äger problemet.
  • Jag behöver sluta ha dåligt samvete för saker som jag inte kan påverka.
  • Jag behöver säga stopp och hjälp
  • Jag behöver säga nej.
  • Jag behöver våga säga ja!
...
När jag skapar struktur och ordning blir livet bättre. I helg har jag ordnat med mycket. Gjort matplanering, fixat med kläder, fixat bokföringen för mina godmanskap...Jag har myst med ungarna, varit på bio med maken och barnen och tagit sköna promenader med hunden. Hunnit handla mat för hela veckan och för att kunna fira finaste mini som fyllt 3 år när jag var på utbildning.
...
Till veckan är det lugnare på jobbet. Så skönt och välbehövligt. Jag ska jobba på att ordna upp saker som blivit liggande alldeles för länge. Sådant som jag valt att prioritera ner när annat behövt min tid. Välbehövligt även det!
..
Nu lata lite till..än finns tid kvar av söndagen! Njut mina vänner! Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0