Vardag är helt underbart!

Se inte en människa som hon var.
Men inte heller som hon är
utan
som hon skulle kunna bli.
Lars-Eric Uneståhl

Så himla härligt att vara hemma efter alldeles för många dagar från min fina familj! Det var helt fantastiskt att komma hem igår. Så rent och snyggt med all snö ute och när taxin svängde upp vid huset så hade finaste maken tänt marshaller utomhus och massor av ljus inomhus! I hallen möttes jag av tre fina barn som trängdes för att få krama mamma, en hund som var överlycklig att matte anlänt och så finaste efterlängtade maken! Det är så hjärtat svämmar över då och man undrar hur man överlevt så länge utan dem.....Äntligen äntligen hemma...
...
Kursen har varit helt otroligt bra! Jag har fått fantastiska verktyg...massor av insikter och vänner som jag hoppas är det för livet! Jag har skrattat så tårarna har sprutat, rockat, lyssnat och lärt! Åååååååååå vilken fantastisk vecka!
Nu är huvudet fullt av frågor:
  1. Hur ser min bild av en "bättre värld" ut?
  2. Hur många människor tror jag skulle säga att jag gjort deras liv bättre?
  3. Vad behöver jag utveckla för att fungera bättre i mitt arbete och i mina relationer?
  4. Ger jag mig själv tillåtelse att må bättre och njuta mer varje dag?
  5. Hur mycket av det som hände igår är jag tacksam över idag?
  6. Vad kan få mig att uppleva livet som en spännande upptäcksfärd?
  7. Vem har jag lärt mig mest av idag?
  8. Vad är det som är positivt med misstagen?
  9. Vilka humoristiska inslag finns det i mina problem?
  10. Hur kan jag lära mig att lära av alla människor jag möter?
  11. Vad är det som hänt idag som gjort att jag vuxit som människa?
Ja......det kanske få bli min nästa bloggutmaning, att svara på dessa frågor! Jag har ett mission!
Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0