Vem har jag lärt mig mest av idag?

Här är det nog rätt jämt mellan mini och en kvinna från en artikel i Mama. Mini har en sådan enorm glädje i sig som bara lyser ut genom ögonen. Helt underbar är han! Tänk att kunna ta emot livets äventyr som honom lite mer! Kvinnan i mama, som jag tyvärr tappat namnet på, har en obotlig cancer. Hon har 3 små barn och lever med vetskapen att hon kommer att dö inom en snar framtid. Hon tar vara på tiden hon har...Jag behöver påminnas och lära mig hur skört livet är. Hur viktigt det är att ta hand om varje ögonblick!
...
Annars har det varit en helt OK dag. Har jobbat, tränat och nu är jag hemma och rastlös....Ska gå ut med hunden på isen snart. Även om termometern visar på hiskeligt kallt. Vad är det förresten som gör att en vante från ett par alltid försvinner. När jag letade vantar till barnen hittade jag massor av udda....och jag som precis köpt nya vantar för många pengar...suck....Är det samma monster som stjäl strumpor från tvättmaskinen som plockar vantar ur korgarna?
Det är en tanke som kan få en att få gråa hår....betydligt gladare blir man av:
Jag och mamman i Göteborgs familjen har gjort en deal där belöningen är en spavistelse i Varberg i sommar. Känns skönt att ha en deal med någon så man kan peppa varandra på vägen! Återkommer med rapporter om hur det går med dealen när vi kommit en bit på vägen! Den här gången ska vi lyckas! Bildbevis kommer framöver!
...
Den här fina kudden hittade jag på en butik när jag var i Götebog. Ska försöka fixa några sådana fina när jag tar mig tid. Jag gillar ju texten...men nog vill jag ha lite färg i mitt liv!
Kanske därför jag älskar kläder från desigual...och den här väskan skulle jag bli överlycklig över om den fanns i ett paket på min födelsedag. Fatta att jag vill ha paket när jag fyller år. Tack fina kloka E-L på coachutbildningen för det! Nu förstår jag så mycket mer än någonsin tidigare. Tack för att du visade att jag hade nycklarna alldeles själv!
Jag skulle också bli jätteglad om paketet innehöll detta fina som jag också såg i en butik. Men 1200 för ett bäddset till enkelsäng är inget jag betalar....Men jag hade gladeligen krupit ner mellan lakanen och sovit i min säng om den var bäddad så fint!
Ja, fast egentligen så behöver jag vare sig väska eller bäddset..jag blir minst lika lycklig om min fina familj fixar mig en:
För kakmonstret och fikamamman ÄÄÄÄLLLSKAR fika!
Tur att det är ett tag kvar tills jag fyller år! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0