VIKINGALAGEN

Anti-Jantelagen har den även kallats – Vikingalagen!

Texten med kursiv stil är till för barn som ofta behöver en relation eller något att förhålla sig till vid inlärning.

Jag är verkligen mitt livs största gåva

Även alla andra är det vill jag lova

Alla kan faktiskt lära sig något utav mig

Och jag kan självklart lära mig utav dig

Min hjärna är bättre än alla datorer som finns

Men kanske en dator krångliga siffror mer minns


Allt vad du och jag känner är lika viktigt

Så enkelt är det, så rätt och riktigt

Det jag säger är bra att du lyssnar på

Och det du säger lyssnar jag på likaså

Det jag gör är mycket bra att du ser

Det betyder att vara uppmärksam på mig och fler

Självklart respekterar jag mig själv för den jag är

Jag gör det mot alla och inte bara till de jag håller kär

Jag skrattar hjärtligt åt mig själv och med andra

Att skratta tillsammans förlänger livet åt varandra

Jag har full rätt att må bra på alla sätt

Även du min vän har denna rätt


Jag är unik – det finns ingen annan som jag

Detsamma gäller alla - fattig som rik, stark som svag

 

 

 

Källa: Lars-Erik Uneståhl, Skandinaviska Ledarhögskolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0