GÖTEBÖRJ ÄLLÄRR!

Här är jag på hotellrummet i Göteborg och längtar hem. Får man verkligen göra det?
Kanske är det för att idag inte heller är en vanlig dag. Idag är minis födelsedag! Det skär i mammahjärtat att inte få vara hos honom idag. Känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken när jag tänker på det. Han har det säkerligen hur bra som helst min fina mini skatt....det är bara mamma som tycker att det är skit att inte få vara där han är... Tänk att det är 3 år sedan ett rött litet knytte slurpade upp från snittet i magen!!!! 46 cm kort och 2350 gram lätt. Den finaste finaste lilla gosse man kan tänka sig! Helt perfekt på alla sätt. Tänk att man kan förunnas en sådan lycka! Jag är tacksam över det. Han är go och klok och envis. Bus i blick och lycka i hjärtat!
....
Utbildningen verkar vara helt fantastiskt rolig. Helt underbara och olika fantastiska personligheter verkar där också vara. Ska bli jättkul att lära känna dem iaf!
Det är iaf ett helt OK hotell. God frukost och mycket fräscht. Man överlever absolut i standarden utan tvekan. Men märkligt att vara helt ensam i en stad och inte känna någon. Det är längesen jag hade det så. När jag jobbade på Luleå studentkår och åkte överallt i landet kanske det hände någon gång. Men då var det ju bara någon dag. Å så lärde man ju känna massor av studenter förstås. Jag kommer nog lära känna mina kurskompisar så vi kan ta en öl eller äta tillsammans någon kväll. Hoppas i allafall på det! Det är inte hälsosamt med smoothies till middag varenda dag...
...
För att fördriva denna fredagkväll och verkligen använda mig av tiden så passade jag på att gå på bio. Det är så sällan jag tar mig för att göra något sådant hemmavid. Nu trotsade jag suget att stanna på rummet med TV:n som sällskap och begav mig till bion och såg Svinalängorna. En mycket stark filmupplevelse. Jag ska försöka gå på denna också...lite motvikt till allt det tunga och jobbiga i kvällens film.
...
Jag har även oassat på att shoppa när jag ändå är i en storstad i landet. Desigual är helt klart farligt ställe att gå in på. Kom ut många hundralappar fattigare. Men nu är jag ägare till en superfin kjol och en klänning...Nu är det bara att använda dem som saknas...
...
Ha det gott alla kloka och fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0