Dag 21: När jag var liten

Min älskade faffa brukade berätta för mig att när jag föddes var jag så liten att han knappt vågade röra i mig för att han var rädd att jag skulle gå sönder. Jag vägde ju ändå 2980 gram och var 49 cm lång, så SÅ liten var jag ändå inte!
...
När jag var liten älskade jag när fammos syrror kom från Stockholm, allra helst om de hade med sig någon av sina barnbarn...och så älskade jag att sova över med mina kusiner..både hos fammo, men också i tält och hos kusinerna!
...
När jag var liten agerade jag försökskanin (mycket frivilligt) till stora kusinen U. Det finns åtskilliga band inspelade där jag sjunger olika sånger...jag har även fått håret klippt, lockat och blekt med citron!
...
Jag lärde mig cykla på en röd cykel med ballongdäck som jag ärvt av kusin J som ärvt den av någon. Den har mina fina syrror lärt sig cykla på..och mina barn cyklar på den i stugan! Jag minns ännu hur pappa sprang bakom och känslan att trampa fritt..och ilskan över att alla andra fick ha stödhjul, men inte jag!
...
Min favoriträtt var köttsoppa! och så pappas plättar...hur fasen får man sådana frasiga kanter som du kunde göra pappa? Jag har stekt MASSOR av plättar, men inte en endaste med så goda kanter som de du brukade göra....
...
När jag var liten ville jag bli pensionär. Vara med farmor och farfar och göra saker hela dagarna..
..
När jag var liten sålde jag nyskördade morötter till lantbrevbäraren som kom in i huset om man satt en lapp på lådan!
...
När jag var liten letade jag och kusin J mynt i fasters väska när hon var hos frissan och blev permanentad och gick till kiosken och köpte 10 öres godisar på lösvikt!
...
När jag var liten så var det som julafton när mostrarna kom med påsar med kläder att ärva! Tjejkläder var lycka, när man var van att gå i brorsans gamla!
...
När jag var liten var sommaren en evighet! Tänk om man skulle få vara lite liten igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0