Inspirerad av gårdagen....

....tog jag en morgonspringning och det kändes genast lättare än det gjorde på sväng nr 1. Förhoppningsvis fortsätter det att kännas lättare för varje dag så man inte tappar suget att springa! Nästan så att jag i morse tänkte att jag ställer väckarklockan att ringa 30 minuter tidigare än vanligt så jag hinner springa innan jobbet även i morgon eftersom jag inte kan träna på gymmet denna vecka då maken jobbar eftermiddag och jag är ensam om hela rullen hemma. Idén kanske inte känns lika lysande i morgon bitti...men det återstår att se. Jag är en person som lätt fastnar i idéer så det kan hända att detta är en sådan idé. Då blir det jobbigt när jag inte får göra det jag har dille på.
Min kollega berättade om någon krönika/artikel hon läst där en mamma skrev att hon kände som att hon var i husarrest när hon ensam skulle dra hela lasset med ungarna. Om hon var ensamstående eller hur det var har jag ingen aning om. Vissa veckor är det så. Att det kan kännas som värsta friheten att kunna åka och veckohandla på kvantum eller Ica maxi..även om det innebär släpande och slit med alla påsar och varor...Tänk vilken perspektivövning att inse att man tycker att få åka iväg och handla är LYX! Ju äldre ens barn blir, desto friare blir man. Bara nu när mini är 3 år känner jag att vi har fått så mycket tid! Tid då barnen leker själva, tid då ungarna går över till grannarna och leker...de somnar själva, kan duscha...kan sätta sin tallrik och glas i diskmaskinen..
...
Men nog är det ändå skönt när vi är två vuxna och man kan komma iväg på lite eget..som träning eller handling..promenad med hundarna. LYX! Bara att man har middagen klar på bordet när man kommer från jobbet, eller slipper stressa med hämtning och lämningar. Dagar som idag är ändå helt OK. När man har rester att värma så middagen är fixad i ett nafs. Jag har dock snälla barn som är hjälpsamma och goa. Med invanda rutiner går det enkelt...Nu ligger alla fina skatter nyduschade i sina sängar. Nyduschat barn doftar underbart!
Annars är det dammsugning, dammsugning och åter dammsugning som är en aktivitet här i huset. Hundarna försöker bli av med vinterskruden och en svart och vit matta ligger ständigt över golven. Robotdammsugaren är en skatt i detta...men den kan ju inte heller veva dagarna i ända....
Nej..nu ska denna mamma njuta av lugnet en liten stund...Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0