1. Självporträtt

Jag är lite av varje...men skulle nog säga att en del av mig är som Lilla My...Å tack för det tänker jag också säga..för annars skulle jag kunna vara nästan menlös!
"Lilla My är van att ta hand om sig själv, sa Mymlans dotter. Jag är mest orolig för den som råkar ut för henne!"
...
"Lilla My drog in luften genom näsan och blåste ut den mellan tänderna på ett mycket infernaliskt sätt som betydde jag-har-aldrig-hört-någonting-så-fånigt-i-hela-mitt-liv."
...
"Om man är arg så är man arg, konstaterade lilla My och skalade sin potatis med tänderna. Man ska vara arg ibland, vartenda knytt har rätt att vara ilsket."
...
Jag är nog också lite som Pippi Långstrump...
"Lever vi inte i ett fritt land kanske? Får man inte gå hur man vill?"
...
"’Om ni skulle ta och gå hem nu’, sa Pippi, ’så att ni kan komma tillbaka igen i morgon. För om ni inte går hem så kan ni ju inte komma tillbaka. Och det vore ju synd.
..
och aningens som han Karlsson på taket!
’Jag har frågat Karlsson om han är ett påhitt…’ ’Vad sa Karlsson då’, frågade mamma. ’Han sa, att om han hade varit ett påhitt så hade han varit världens bästa påhitt. Men nu är han händelsevis inte det.’, sa Lillebror."
...
Sen är jag nog lite som Bröderna Leijonhjärta också...
"’Men jag kan inte döda någon’, sa Jonatan, ’det vet du, Orvar!’ […] ’Om alla vore som du’, sa Orvar, ’då skulle ju ondskan få regera i all evinnerlighet!’ Men då sa jag att om alla vore som Jonatan, så skulle det inte finnas någon ondska."

Skorpan i Bröderna Lejonhjärta

...

Jag kan nog fortsätta att plocka in figurer hela natten! Men nu nöjer jag mig! Jag är en salig blandning, men rätt nöjd så!


Kommentarer
Postat av: kusin Ellen

ja men så är det med oss alla vi är lite av varje och emellanåt är vi bara oss själva !

2011-05-19 @ 14:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0