Dag 12: Min vardag

Jag älskar vardag! Då vet man som vad man har! Här är ett gäng bilder som beskriver min vardag!
Denna skylt vänder jag på dagligen...
Det är mycket med väder och vind..kläder åt höger och vänster...
Det är också många ljusglimtar under dagen..både utomhus i naturen...som bilden beskriver eller i mötet mellan människor!
...
Tvättmaskinen är en typisk vardagskompis för mig...känns som att man fyller och fyller och tömmer och tömmer och ändå ändå finns det smutsiga kläder i tvättkorgen!
"Tvätta tassarna och sluket". Vet inte hur många gånger jag säger just den meningen varje dag. Smutsiga händer är vardag.....och spåren det efterlämnar sig också!
...
Jag ÄLSKAR kakor. Inte sådär sliskiga kakor..men MUMSIGA...som hallongrottor, tändstickor, kokoskakor....mmmm
...
Min vardag är också mycket fix och trix med datorn. Räkningar som ska betalas, jobbpapper som ska skrivas osv.
Sen är vi åter i tvätträsket. När man har tvättat och hängt..då måste man ju vika undan och bära det till rätt plats. Det är urbota vardagstrist! Men när det väl är gjort så är man glad!
...
Papper med olika bekymmer är ett aber för mig. Det är alltid något som ska tas reda på, och skrivas och skickas någonstans. Vardagssyssla..men alltid lär man sig något!
Den ständiga jakten på paren. Var är den andra....mamma var är min? mamma har du sett min? mamma, du vet den där gröna....osv...Vardag!
Å så vardagskaoset....smutsen och eländet!
Fruktskålen som blir attackerad av ompalompiern...det är vardag!
...
och trötta ompalompier i min säng...mysvardag!
Å en ubåts hund i djupsnön en solig vinterdag..det är VARDAG!
Jag älskar min vardag! Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0