Mamma byter bo och en unge i minuten....

Jag är ingen tv-freak...men om tillfälle finns på måndag så ser jag gärna mamma byter bo och en unge i minuten. Två program som ger en perspektiv på livet! Vad mycket man kan lära sig av att få låna någon annans liv som de som deltagit i programmet har fått.
...
Jag skulle nog inte fixa att vara med i ett sådant program. Jag skulle känna mig obekväm i att någon annan har makten över hur jag ska framställas. Rätt nöjd med mitt liv är jag också. Även om man ibland önskar att någon annan fick prova på och komma med lite tankar om hur vi lever. Det är väl iofs så att för att vara med ska man vara extrem åt något håll..och så byta liv med någon som är extrem åt ett annat håll. Å vi är ju inga extrema personer, mest som folk är så det skulle nog inte bli så tuffa möten. Men saknaden efter sin egen familj och sitt eget hem...
Jag är tacksam över mina fina barn och den relation som vi har till varandra i familjen. Över hur enkelt livet är när man bor som vi gör..med fantastiska grannar och tomten så ungarna kan leka själva på gården....
...
En unge i minuten kan nog få vem som helst att bli bebissjuk. Å vad fina de är de små trollen! Även om jag är jättenöjd med våra tre ompalompier så kan jag verkligen längta efter att få snusa på en alldeles nyfödd. Hallå brorsan, kan inte du träffa någon så jag får bli faster...jag skulle vara i stugan jämt och låna bebisen järnet!! Men ack så skönt att slippa vara gravid och kejsarsnittet.....och ack vad skönt att få lämna igen fina skatten och åka hem och sova hela natten...och inte kliva upp mitt i natten...Men att få ha dem sådär nära...att få sova med en plutteliten skatt...det är en riktig 10 poängare...så himla fint och mysigt! Men tre fina ompalompier går inte av för hackor...och nä..jag skulle inte orka börja om från början på heltid. Men om man får en till låns..då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0