Tillit...

...förtroende, förtröstan, tillförsikt, förlitan, tilltro, tro, hopp, lit. Motsatsord: misstro.
Jag är uppvuxen med vikten av tillit. Att hålla vad man lovar, att tro gott om andra, att ha förtroende för andra personer. Det är saker som är viktiga för mig och många andra. Mitt kärnvärde i livet är tillit. Det är tillit som väger starkast i varenda beslut jag fattar.
...
Den som pissar på min tillit, väcker den argaste lilla My som finns. Idag har det hänt. Å jag är så arg och besviken på mig själv, att jag varit så urbota korkad och släppt guarden...och trott på det goda. När ska man lära sig? Jag har ju kunnat förstå att det skulle komma och så har jag ändå velat tro.
Egentligen så spelar saken ingen roll. Men nu är förtroendet kört i botten. Min tillit är låg. Det kommer ta tid, och jag vet ärligt inte om jag är intresserad av att låta tiden gå. Jag kan faktiskt ha trevligt istället!
...
Nä..nu ska jag tänka på de saker som faktiskt gör mig glad istället! Kram alla fina och kloka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0