Kärleksvanten...

..är en stickad fin blå vante, med två ingångar så man kan hålla handen även när det är kyligt. Den fick maken i julklapp av mig för många år sedan. Under årens lopp har vi inte hunnit använda den så ofta. Med småbarn hemma så är det sällan man kommit ut tillsammans. Idag kom den fram och till användning! Så mysigt att ta en kvällspromenad med mannen i mitt liv och få hålla handen heeela vägen! Kärlek! ... Jag är en vän av bankkort och har sällan kontanter. Så enkelt på något sätt för en person som har svårt att hålla koll på lösa saker som pengar, mobil etc. Idag när jag var på stan och skulle shoppa fick jag erfara att chippet på kortet kan lossna. Vad gör man då? Du kan inte betala med en chipkort om det saknar just chippet! Som tur var hade jag 9 kr i min ficka så jag kunde lösa ut min parkeringskostnad på 7 kr...Puh! Kanske var det en påminnelse från ovan att hålla hårt i mina pengar..att jag redan har allt jag kan önska mig. För det har jag ju. Och mer därtill! ... Nej...dags att avrunda en härlig dag! Sov gott alla fina och kloka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0