Long time no words...

..det är som att orden inte velat komma till mig den senaste tiden. Ord...det har alltid varit en skatt för mig. Jag har massor av ord i mig som älskar att flyga ut i text eller samtal. Den senaste tiden har de inte orkat ut. ... Har tillbringat en hel del tid i Kiruna i ett projekt som jag är inne i. Ett roligt projekt och härliga arbetskompisar. Att vara i Kiruna är att jobba mycket och hälsa på vänner på kvällarna. Familjefri tid. Hemska sköna tanke! Det är så skönt att få vara själv en stund efter jobbet, att slippa passa tider efter att jobbet är slut. Men så hemskt, att inte få krypa ner brevid sina fina barn och läsa en saga, snusa på små huvudena..höra deras historier..få stora kramar när man anländer till förskolan. Så det är både härligt och förfärligt! Både skönt och jobbigt att få längta efter fina maken också...även om det känns skönt att man fortfarande efter 10 år längtar efter varandra! ... Helgen har tillbringats i huvudstaden med fina stora lillasyster och hos min "storasyster U". Lille syrran lämnade jag med fina pojkvännen S och själv drog jag till U. Jag är så tacksam över vår relation. Så självklar och djup..och varm. Jag är så glad att du alltid har funnits i mitt liv och inspirerat mig och varit min förebild. Vacker, klok och stark, det är U det. Vackrast är du inuti! Det är jobbigt att åka när man vet att det dröjer tills man ses igen. Men tiden går så fort när man har roligt, så snart ses vi i Kiruna! ... Var och hälsade på min vän M på sjukhuset idag. Hon har gjort en gastric bypass för att ta sig till ett nytt smärtfritt och lättare liv. Ett svårt beslut har det varit att fatta. Sedan när man väl är på resan så går inte allt rätt på operationen och något som skulle vara klart på en dag är ännu inte klart..och det har gått en vecka. I morgon ska de göra en ny operation och då ska det bli som det skulle blivit för en vecka. Var inte kul att se någon man tycker så ofantligt mycket om så trött och slut. Men nu kan det bara bli bättre. Krya på dig fina vännen...Snart snart så ska vi springa tjejmilen du och jag! ... Nä..nu natta mina fina barn som inte tycks komma till ro i sina sängar...men ha det gott alla fina. Hoppas att orden kommer till mig framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0