Tiden bara rusar...

..och massor har hunnit hända i mitt intensiva liv! Nu är mina långa resor norrut över..nästa vecka ska jag på en eller två resor norrut, men de är bara över dagen. Så skönt! Känns skönt att vara i "Basecamp" och få vara med mina finaste skatter varje dag! De är verkligen 3 fantastiska mirakel! Jag är en otroligt tacksam mamma över att ha förunnats dessa grabbar!
...
I min vimsiga värld har jag hunnit med massor av administration och pusselbyggande för mina fina adepter som jag hjälper genom att vara deras god man och förvaltare. Varenda gång jag tänker ordet förvaltare så ler jag. En kvinna som jag mött i ett tidigare arbete är vad som kommer upp som bild i mitt huvud. Hon var närmare 90 och personlig assistent till sin skitunge...en go´ autistisk kvinna i 60 års åldern...Hon körde alltid med den frasen: Jag är hennes biologiska mor och förvaltare.....Ibland tänker man att dottern hade behövt en förvaltare för att slippa morsan, men det är en helt annan historia! :)
För många år sedan var jag och träffade en kvinna som berättade saker om mitt liv för mig. En av sakerna hon sa var: "Det kommer en flicka och en hund, och hon stannar så länge hon får". Igår kom en flicka hit på studiebesök..och idag ville hon flytta in. Hennes hund kommer om någon vecka. Man får tro vad man vill om kvinnor som berättar saker om framtiden....jag väljer att le åt tanken och ser fram emot att se om det är så som hon sagt!
...
I morgon kommer bonus hit och på lördag åker alla grabbar till farfars stuga. Kvar i stan blir jag och vår nya familjemedlem. Kanske blir det bio med moster som nu fått en till att vara moster åt. För en moster får man på köpet i detta hus. Åtminstone en moster! Nåväl, det får framtiden utvisa. Nu ska jag försöka hitta mig lite sömn. Känns som att det behövs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0