G, som i gott, gubbar och gruva!

Idag har jag gjort premiär i underjorden! Jag har fått förmånen att åka ner i gruvan och träffat massor med fantastiska personer som jobbar där! Jag var som en liten unge på julafton! COOOOOLT!
...
Det är verkligen en gubbig värld, kan inte säga annat. En tung industri som är präglad av det manliga...kanske gubbiga. Men huka er gubbar, nu kommer brudarna! Så härligt att träffa kvinnor med skinn på näsan i den manliga världen. Så härligt att de dessutom vågar provocera. På deras anslagstavla i det gemensamma planeringsrummet har de limmat upp ett klistermärke där det står: Här bestämmer män, vi tänker ändra på det!
...
Att ha gjort premiär bör premieras. Det beslutade jag och några andra gubbar här på firman. Så i morgon efter att jag käkat lunch med företagsamma brudar så tänker jag gå till ett fik här i staden och köpa semlor av den godaste sorten. Då menar jag ABSOLUT godaste sorten! Har länge levt i villfarelsen att Holms kondis som är nära oss har de godaste semlorna. Men nu har jag fått bita i en ännu MYCKET godare semla. För en semmelälskare som mig (nästan värre än Ture Sventon) så är det nästan som att komma till himlen. Å när jag ändå är på en plats som är hyfsat långt ifrån himlen för mig, så är det lämpligt att fira med något som är som att komma till himlen en stund. Det blir som lättare att leva då!
...
Nix nej, nu hoppa i kläder och bege sig mot dukat middagsbord. Hade jag bara haft min familj runt det hade även det varit himmelriket. Nu är det bara helt OK. Trevligt och rätt avslappnande! men först en prommis med fina kollegan U! Fy fan va vi är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0